Ga naar inhoud

pc crasht bij rippen...


Aanbevolen berichten

Ik sukkel nu al maanden, 't is te zeggen sukkelen... mijn config: sata hd 250gig 1x dvd brander 1x dvd rom 4 koelers (overkill voor mijn systeem zelfs) amd 64 3000 1gig ddr 3 partities: eerste van 20 gig waar xp op staat, dan twee grote partities nog zonder os Het loopt enkel mis bij het slepen of rippen van dvd rom (loopt bij beiden mis) naar hd. Dan is NTLDR weg, of Windows beschadigd (dus ook niet meer rebooten). Ik heb dit nu al 20x voor gehad, vorige week ata hd (die perfect werkte, zelfs nog garantie) voor een sata schijf maar nu heb ik het weer voor. Was een back up dvd aan 't slepen naar hd en ik krijg foutmelding, 'windows beschadigd en voor ik kan verderkijken valt de pc uit zoals elke keer ervoor bij de ata schijf en windows beschadigd. Ik schrijf een nieuwe bootsector en wil checkdisk /f doen of /r maar dat was geen geldige opdracht (ondanks dat het bij de help duidelijk ertussen stond) Ik heb een dvd of 15 vandaag geript die ik hier liggen heb om op hd te kunnen bekijken zonder dvd aan te spreken (om mee te nemen vriendin en om geluid dat storend is op pc). nu merkte ik wel dat de partitie met xp erop vol stond toen het misliep (heb dit achteraf gezien bij het herinstalleren van xp... Zit er een cache vol ergens ofzo dan? Hoe maak ik die leeg? Ik heb wel 't vermoeden dat het probleem dan nog niet opgelost is... De kabels van mijn twee dvd roms zijn trouwens van die rounded cables en zijn beiden nieuw (zes maand oud, zo oud als pc stukken) Alles is getest, geheugen is correct (memtest gedaan), hd is perfect... Word er gek van, xp installeren is mijn tweede hobby geworden Hier is de eerste thread die miss kan helpen ter informatie http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=159439
Link naar reactie
dat windows crasht geeft te denken, en niet alleen aan hardware-zaken. in je titel gaat het over rippen, in je vraagstelling over slepen en rippen en volle schijven (kan je je iets bij voorstellen met 15 dvd´s...). kennelijk lukt nu het rippen wel?? of blijft het euvel zich voordoen bij het rippen: welk prog gebruik je en heb al eens een ander programma gebruikt? of je schijf vol is kan je makkelijk zien: wat zeggen de eigenschappen van het station in de verkenner? als je toch nog lege partities hebt: waarom dan je os-partitie belasten met deze enorme massa data?
Link naar reactie
[quote:99c700fc8b="derkdejong"]dat windows crasht geeft te denken, en niet alleen aan hardware-zaken. in je titel gaat het over rippen, in je vraagstelling over slepen en rippen en volle schijven (kan je je iets bij voorstellen met 15 dvd´s...). kennelijk lukt nu het rippen wel?? of blijft het euvel zich voordoen bij het rippen: welk prog gebruik je en heb al eens een ander programma gebruikt? of je schijf vol is kan je makkelijk zien: wat zeggen de eigenschappen van het station in de verkenner? als je toch nog lege partities hebt: waarom dan je os-partitie belasten met deze enorme massa data?[/quote:99c700fc8b] Ik ben bewust hoe je kijkt of een station vol is... Ik belast mijn os-partitie niet, ik rip uiteraard nar de grote lege partities. Ik heb ook al any dvd gebruikt om te rippen.
Link naar reactie
[quote:ddb80fedb5="derkdejong"]ik ken dat rip-progje niet, maar weet wel dat sommige progjes eerst de map c:\windows\temp benutten om pas aan het einde een volledige rip op de door jouw gewenste plek te zetten. overigens: zie ook mijn reactie op je andere probleem in ´ anders (internet)´; ik vermoed enige samenhang...[/quote:ddb80fedb5] met alle respect maar hebt u de moeite genomen om te lezen wat ik allemaal poste (eventueel in de vorige thread die ik als link ter informatie meegaf?) Ik heb een andere harde schijf nu. Nu heb ik een splinternieuwe sata die net tien minuten geleden weer eens xp OPNIEUW erop heeft gekregen na twee dvd's te hebben geript... Ik doe zelf informatica in avondschool, ben nog geen krak maar ik ken er wel iets van... Vandaag alle molex kabels proper gescheiden gelegd, nieuwe ata kabels voor de dvd spelers en voila, tweede dvd en vlam 't was terug gedaan...
Link naar reactie
ik zie steeds weer dat je zoekt naar hardwaregebreken: ook nu weer een verhaal over hardware, terwijl ik nog steeds vermoed dat je software niet in orde is, en ik doe dus mijn best je daarnaar te laten kijken. (ik word in die mening gesterkt door je topic in ´anders (internet)´, maar daar reageer je helemaal niet op...) nou ja, als je het leuker vindt om kabeltjes te vernieuwen is mij dat best!
Link naar reactie
[quote:b363f92379="derkdejong"]ik zie steeds weer dat je zoekt naar hardwaregebreken: ook nu weer een verhaal over hardware, terwijl ik nog steeds vermoed dat je software niet in orde is, en ik doe dus mijn best je daarnaar te laten kijken. (ik word in die mening gesterkt door je topic in ´anders (internet)´, maar daar reageer je helemaal niet op...) nou ja, als je het leuker vindt om kabeltjes te vernieuwen is mij dat best![/quote:b363f92379] ik heb er geen probleem mee om op software gebied iets te zoeken, maar wat stel je dan voor? Xp staat er proper weer op, verder heb ik msn geïnstalleerd (windows messenger gebruik ik nooit en heb ook msn service uitgeschakeld, pop-ups weet u wel), asus dvd player, grafische kaart drivers en mobo drivers. Verder staat er nix op, dit is wat ik 'nodig' heb om al te werken...
Link naar reactie
dat je xp al vaker erop had gezet was mij ook wel duidelijk. toch rapporteer in je andere lopende draad ook problemen met openen van links... en als je na elke herinstallatie dezelfde programma´s weer installeert en benut, waarmee het steeds mis blijkt te gaan, dan ben je op de verkeerde weg.... ik verneem tenminste niets over zo kaal mogelijk installeren met alleen progjes voor vastlopende activiteiten, en evenmin over pogingen om andere progjes in te zetten daarvoor. kortom.......
Link naar reactie
Er loopt ook niets vast van die programma's. Op asusdvd heb ik die andere programma's ook nodig... Gisteren wel 10min na windows te hebben gereïnstalleerd melding dat Windows beschadigd was, nog voor ik iets installeerde... Sja, als 't dan aan windows gaat liggen, maar waarom loopt dan enkel mis bij de bewerking DVD rom (beiden) naar HD? DAt vind ik zo bizar
Link naar reactie
[quote:a73d138304="derkdejong"]kot en goed: hoeveel en welke dvdrippers heb je nu geprobeerd? heb je ook een andere windows(versie/cd) geprobeerd?[/quote:a73d138304] any dvd, dvd shrink en nog eentje maar naam ontglipt mij. Maar hij doet net zelfde bij gewoon slepen van dvd naar hd zonder tussenkomst ander proggie... ik ga vanavond idd achter andere xp, eens kijken maar toch blijf ik 't bizar vinden dat hij enkel crasht bij dvd-> hd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...