Ga naar inhoud

dvd + of -


Aanbevolen berichten

Het maakt niet zo heel veel uit +R of -R. Normaal gesproken kan je stand aloneDVD speler allebei afspelen, of je moet een hele oude DVD speler hebben. Ik koop meestal +R schijfjes maar laatst heb ik een hele goede aanbieding van -R Verbatim schijfjes kunnen kopen. Zorg dat je een goed merk koopt, kijk eens op http://www.videohelp.com/dvdmedia naar wat een beetje goede merken zijn. Belangrijk is verder de fabrikant en mediacode. Goede merken vind ik over het algemeen Verbatim, Sony, TDK of Fuji. Dual layer schijfjes zijn nog altijd erg duur.
Link naar reactie
Een - schijfje schijnt net iets meer ruimte te hebben, vraag mij even niet de exacte cijfers. Maar proefondervindelijk vastgesteld, dat de inhoud van een volgeschreven DVD - niet was te copieeren naar een DVD +. Te weinig schrijfruimte. Copy van - naar - ging probleemloos. Branden via DVD Shrink ging wel weer van - naar +. Voor alle duidelijkheid, de - schijfjes die ik copieerde waren afkomstig van een HD/DVD recorder en waren in Flexible Rate gebrand, gebruik makende dus van de maximaal aanwezige schrijfruimte voor maximale kwaliteit. :o
Link naar reactie
[quote:724c71aaca="naam"]wat is de mediacode :oops: ? edit: je kan toch ook gewoon een film afspelen op een dvd RW[/quote:724c71aaca] De mediacode is een bepaalde produktiepartij gemaakt door een bepaalde fabrikant. Ik heb bijvoorbeeld Verbatim -R schijfjes met mediacode "MCC 03RG20". MCC staat voor Mitsubishi Chemical Corp. Alles met hetzelfde nummer , hebben het zelfde produktieproces gehad.
Link naar reactie
Ik brand alleen maar +R's en dat gaat prima. Mijn schijfjes werken volgens mij in alle DVD spelers. Ik heb het merk platinum met een Ricoh JPNR02 mediacode. Schijfjes uit de Ricoh fabriek zijn kwaliteit voor een redelijke prijs. Je kunt ook schijfjes zoeken met een Taiyo Yuden mediacode, dat zijn erg goede schijfjes, maar kosten iets meer. Vroeger konden DVD-spelers (standalone voor de TV) beter -R lezen, maar tegenwoordig hebben de meesten een voorkeur voor +R dacht ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...