Ga naar inhoud

Lager vervangen verstandig?


Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
Ik moet je teleur stellen: bij de L74850A kun je de lagers niet meer vervangen. De eerste modellen hebben een kuip die je mogelijk nog los kunt klikken/knippen maar als dat al bij jou zo is moet je met de onderdeel nummers die op de lagers en keerringen staan vervangers zoeken. En dan moet je de kuip ook nog weer waterdicht sluiten. Complete kuip set kost rond de € 240 en dan moer hij er nog in. Vraag: wat is het geluid wat je hoort? Geratel, geknars, geschuur of gebonk? En hoor je het ook als je de aandrijfsnaar er af trekt?
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • 5 maanden later...
  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...
Dag, Ook een poging met een vraag. Gezien u iedereen zo netjes van het antwoord voorziet! Ik heb een AEG Lavamat, model L54840 type HIO44641. Serienummer 94200189 Sinds gisteren ineens een luid geluid tijdens het centrifugeren. Trommel direct gestopt, en er minder was in gedaan. Ook dan enkel luid geluid bij centrifuge stand. Als de trommel leeg is kan ik hem enkele cm naar voor en achter trekken/duwen. Wanneer ik de trommel met de hand aandraai hoor ik een geluid welke ik omschrijf alsof hij op een rails loopt. Heeft u enig idee wat het kan zijn? En is deze reparatie door mijzelf te doen? Ik hoor het graag! Mvg
Link naar reactie
Een paar cm naar voren en achteren kan altijd, dan gaat de hele kuip mee. Het gaat om de speling tussen de trommel en de kuip Dat kun je voelen door de trommel naar voren te trekken en langzaam los te laten. Als je daarna de trommel weer naar achteren duwt en je hoort na een paar mm geluid van metaal op metaal dan zit er te veel speling in en liggen de lagers er uit of is de trommel van het trommel kruis gebroken. Of je de lagers en/of trommelkruis bij deze machine kunt vervangen is afhankelijk van het model. Verwijder het achter paneel eens en trek de snaar er af. Draai dan de trommel eens met de hand rond, wat hoor je dan? Mag ik het lange PNC nummer uit de deurrand.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hallo Harry, we hebben ook een L74850 HI054323 Aeg Lavamat. Hij maakt heel erg lawaai (bonken) en er vallen grijze plastic schaafsel tussen de trommels uit. Je kunt de trommel aan de voorzijde een cm opbeuren, speling. Zit zelf aan het lager te denken. In reactie #3 en #4 wordt ook gesproken over dit model maar dan met een ‘A’ erachter. Hebben wij een ouder model waar wel de trommel deelbaar is? Hij is ongeveer 13 jaar oud. Product.No.914525622 00. Ik hoor graag van u, bvd, mvg, Ron
Link naar reactie
Hallo Harry, we hebben ook een L74850 HI054323 Aeg Lavamat. Hij maakt heel erg lawaai (bonken) en er vallen grijze plastic schaafsel tussen de trommels uit. Je kunt de trommel aan de voorzijde een cm opbeuren, speling. Zit zelf aan het lager te denken. In reactie #3 en #4 wordt ook gesproken over dit model maar dan met een ‘A’ erachter. Hebben wij een ouder model waar wel de trommel deelbaar is? Hij is ongeveer 13 jaar oud. Product.No.914525622 00. Ik hoor graag van u, bvd, mvg, Ron
Link naar reactie
Hallo Harry, we hebben ook een L74850 HI054323 Aeg Lavamat. Hij maakt heel erg lawaai (bonken) en er vallen grijze plastic schaafsel tussen de trommels uit. Je kunt de trommel aan de voorzijde een cm opbeuren, speling. Zit zelf aan het lager te denken. In reactie #3 en #4 wordt ook gesproken over dit model maar dan met een ‘A’ erachter. Hebben wij een ouder model waar wel de trommel deelbaar is? Hij is ongeveer 13 jaar oud. Product.No.914525622 00. Ik hoor graag van u, bvd, mvg, Ron
Link naar reactie
https://services.electrolux-medialibrary.com/qu7D9Q54pubXfaPgp3tSy7R65wEVgsheKwMjY9puTfS6J/view/GIF/PSGBAP17EXX01E4U.gif Ik denk niet dat het de lagers zijn maar een afgebroken trommel kruis, onderdeel https://shop.aeg.nl/wassen/wasmachines/lagers/lagerkruis-wasmachine/p/50279087006 á € 109 en dan moet de machine bijna helemaal uit elkaar. Tevens moet je dan als je het goed wil doen ook de afdichtings ring https://shop.aeg.nl/wassen/wasmachines/trommelonderdelen/kuipafdichting-wasmachine/p/1240159036 ook vervangen. Ben je dus al € 170,00 verder. Als de lagers ook beschadigd zijn komen er nog 2 lagers https://shop.aeg.nl/wassen/wasmachines/lagers/kogellager-6306-zz/p/3790803005 bij, á € 23 ps. Deze zijn ook voor minder geld verkrijgbaar.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Volgens de site van Samsung zijn er 2 varianten van: 1 met een https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/wf0704y7e1xen.htm?popular=yes versie. Bij beide zijn de lagers te vervangen omdat de kuip nog uit elkaar kan. (kies voor Clickview voor meer details) Dit is een vrij ingrijpende klus waar heel wat tijd in gaat zitten. Of het alleen de lagers zijn of ook een beschadigd trommel kruis weet je pas als hij open is. Lagers ongeveer € 10,00 per stuk en keerringen + kuipring rond de € 20,00 Trommel kruis kost rond de € 120,00
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...