Ga naar inhoud

snelheidswinst door nieuwe HD


Aanbevolen berichten

In mijn laptop zit nu een HD van 40Gb met 2Mb ram en een toerental van 4200 rpm. Mijn vraag is nu of ik snelheidswinst kan maken door een andere HD er in te stoppen met een hoger toerental en meer geheugen. En wat gaat dan versnellen? Opstarten, defragmenteren, datatransport, toepassingen ...? Is het de moeite waard om er één te kopen met 7200 rpm?
Link naar reactie
hoe dat bij een laptop zit weet ik niet precies. Bij een oude desktop is de 10gb 4200 rpm hdd eens vervangen door een 40 GB 7200rpm. Het opstarten ging aanmerkelijk sneller en idd ook het datatransport, installeren van dingen enz. Maar ook het openen van een internet-explorer verster was merkbaar vlotter. maar hoe dat hier zit weet ik niet precies-->> niet zoo veel verstand van laptops:P
Link naar reactie
Nou ik heb wel gemerkt aan de snelheid van het opstarten van mijn pc toen ik een hardisk met een Buffer van: 512kb en een rotatie snelheid van 5400rpm vervangen heb door 1 met een buffer van 8mb en een rotatiesnelheid van 7200rpm. Alleen dit ging wel om een desktop pc en daar heb dus niet echt last van de warmte prooductie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...