anoniem Geplaatst: 19 maart 2005 Delen Geplaatst: 19 maart 2005 In mijn laptop zit nu een HD van 40Gb met 2Mb ram en een toerental van 4200 rpm. Mijn vraag is nu of ik snelheidswinst kan maken door een andere HD er in te stoppen met een hoger toerental en meer geheugen. En wat gaat dan versnellen? Opstarten, defragmenteren, datatransport, toepassingen ...? Is het de moeite waard om er één te kopen met 7200 rpm? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2005 Ik zou dat maar es aan de fabrikant van de laptop vragen, vaak zitten er in laptops minder snelle harddisk door het feit dat snellere ook weer een stuk warmer worden wat de algehele notebook opwarmt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2005 Alleen als je programma's gebruikt die intentensief gebruik maken van de harde schijf, is het zinnig om een snellere te kopen. Vooral defragmenteren en datatransport zullen, als het goed is, aanmerkelijk snelller gaan. Of het bij gewoon gebruik goed merkbaar is, weet ik niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2005 hoe dat bij een laptop zit weet ik niet precies. Bij een oude desktop is de 10gb 4200 rpm hdd eens vervangen door een 40 GB 7200rpm. Het opstarten ging aanmerkelijk sneller en idd ook het datatransport, installeren van dingen enz. Maar ook het openen van een internet-explorer verster was merkbaar vlotter. maar hoe dat hier zit weet ik niet precies-->> niet zoo veel verstand van laptops:P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2005 Nou ik heb wel gemerkt aan de snelheid van het opstarten van mijn pc toen ik een hardisk met een Buffer van: 512kb en een rotatie snelheid van 5400rpm vervangen heb door 1 met een buffer van 8mb en een rotatiesnelheid van 7200rpm. Alleen dit ging wel om een desktop pc en daar heb dus niet echt last van de warmte prooductie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2005 De harde schijf is een zogenaamde 'bottle-neck'; bijna alles zal sneller gaan met een betere harde schijf. Koop die met 7200 toeren: doe jezelf een plezier. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen