Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Dit heeft inderdaad iets te maken met master/slave instellingen. Als je de NEC ND3520 en de DVD speler aan de zelfde IDE kabel hebt hangen moet je de ene op master en de andere op slave zetten. Gebruik hiervoor de jumpers achterop de betreffende drive. Op de drive zelf staat hoe je de jumper in moet stellen voor master en voor slave.
Link naar reactie
[quote:9aa08b334a="Tha Nav Nekuel"]Ik heb pri master op user pri slave not installed sec master dvd rom sec slave not installed Ik kan alleen kiezen uit : User Auto cd rom armd en bij opstarten wat nu ook slomer gaat staat nu ook checking nvram deze computer herkend beide stations ng steeds niet[/quote:9aa08b334a] Je moet de jumpers op de DVD speler danwel schrijver zelf goed zetten. Je moet de kast dus open schroeven en de drive eruit halen. Op de achterkant kun je de jumper goed zetten. Zie ook de handleiding van je NEC.
Link naar reactie
ik heb alles op auto staan, die jumpers zijn toch gewoon die lange brede pugjes die achter in de driver en brander moeten. Als ik de pc opstart staat er steeds: Checking NVRAm en dan na een tijdje NVRAM NOT FOUND en later in een ander scherm staat er steeds dat ie naar de boot zit te zoeken... eerst op floppy dan op cdrom
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...