Ga naar inhoud

Stroomverbruik Computer


Aanbevolen berichten

[quote:bcd9a8e506="Comp-Freak"]Hij gebruikt alleen wat ie nodig heeft.[/quote:bcd9a8e506]Klopt. Dat kan soms wel wat meer dan 300Watt zijn. In het algemeen denk ik dat het minder is omdat lang niet altijd de maximale stroom voor alle spanningen worden gehaald. Overigens zegt 300Wat niet zoveel. Vaak is het belangrijk hoeveel vermogen per spanning maximaal geleverd kan worden. Ooit een 450W voeding gezien die 12A kon leveren bij 12V. Tja, daar heb je denk ik helemaal niks aan.
Link naar reactie
Bedankt ik heb er alleen nog een vraagje over. Ik download (legaal) bijna standaard van 0:00uur tot 15:00uur. Natuurlijk wil ik de stroomkosten laag houden. Nu wou ik graag weten: - Kan je downloaden als je computer stand by staat. - Je harddisk via Windows na 20min stand by laat staan, doet die dan nog ze werk (downloaden) - Maakt het kwa kosten uit of je fans uitstaan. Iemand :)
Link naar reactie
[quote:8d39713d1c="evisu"]Nu wou ik graag weten: - Kan je downloaden als je computer stand by staat. - Je harddisk via Windows na 20min stand by laat staan, doet die dan nog ze werk (downloaden) - Maakt het kwa kosten uit of je fans uitstaan. Iemand :)[/quote:8d39713d1c]- Nee, dat kan niet. - Nee, bij het downloaden wordt er telkens wat weggeschreven en zal de schijf niet eens in standby gaan. - Ik denk het niet, fans gebruiken amper stroom. Grootverbruikers zijn idd monitor, CPU en videokaart. Je videokaart doet al niks bij downloaden, monitor kan uit en CPU gebruikt ook al minder stroom. Enige oplossing is AMD Cool And Quiet. Als de processor niks te doen heeft (bij downloaden) klokt ie automatisch terug en kan de vcore omlaag. Dit kan helaas alleen met Athlon 64 processoren.
Link naar reactie
Wat misschien ook een beetje helpt: Gebruik een downloadmanager die na afloop van de downloads de pc kan uitschakelen. FreshDownload van Freshdevices kan dat (zie onderstaande link) [url]http://www.freshdevices.com/[/url] Door simpelweg een vinkje je zetten (zie onder) wordt de pc uitgeschakeld, je hoeft er dus niet bij te blijven, en dat scheelt toch ook misschien weer enige uren stroomverbruik. [img:1849d5cf49]http://home.hccnet.nl/g.van.zweeden/FRESH.GIF[/img:1849d5cf49] Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...