anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Delen Geplaatst: 13 maart 2005 Hallo Allemaal! Kijk, het zit zo: Ik heb een computer met 300 Watt voeding, maar wat er in zit (Processor,Moederbord,Videokaart,Cd,DVD,HDD,Diskdrive), heeft gloofk helemaal geen 300 watt in z'n totaal nodig. Verbruikt m'n computer dan gwn standaard 300 Watt, of alleen hetgeen benut wordt? bvd, Me Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 Hij gebruikt alleen wat ie nodig heeft. Dat je thuis 16A stoppen hebt zegt ook niet dat je continu 16A per groep gebruikt. (vaak ook niet mogelijk ivm 35A hoofdzekering) Een 300 watt voeding kan maximaal 300 watt aan vermogen omzetten/leveren vanuit de 220 volt aanvoer laten we maar zeggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2005 [quote:bcd9a8e506="Comp-Freak"]Hij gebruikt alleen wat ie nodig heeft.[/quote:bcd9a8e506]Klopt. Dat kan soms wel wat meer dan 300Watt zijn. In het algemeen denk ik dat het minder is omdat lang niet altijd de maximale stroom voor alle spanningen worden gehaald. Overigens zegt 300Wat niet zoveel. Vaak is het belangrijk hoeveel vermogen per spanning maximaal geleverd kan worden. Ooit een 450W voeding gezien die 12A kon leveren bij 12V. Tja, daar heb je denk ik helemaal niks aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 Iemand een idee hoe je grof weg kan berekenen hoeveel geld het kost als je een pc 24/7 een jaar lang aan hebt. Dit willen me ouders namelijk weten :D watt x " " x " " Zoiets bedoel ik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1017692 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 Bedankt ik heb er alleen nog een vraagje over. Ik download (legaal) bijna standaard van 0:00uur tot 15:00uur. Natuurlijk wil ik de stroomkosten laag houden. Nu wou ik graag weten: - Kan je downloaden als je computer stand by staat. - Je harddisk via Windows na 20min stand by laat staan, doet die dan nog ze werk (downloaden) - Maakt het kwa kosten uit of je fans uitstaan. Iemand :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 Wat je zo wie zo moet doen, het beeldscherm uitzetten. Die trekt het meeste stroom en dit geld vnl. voor een crt-monitor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 [quote:8d39713d1c="evisu"]Nu wou ik graag weten: - Kan je downloaden als je computer stand by staat. - Je harddisk via Windows na 20min stand by laat staan, doet die dan nog ze werk (downloaden) - Maakt het kwa kosten uit of je fans uitstaan. Iemand :)[/quote:8d39713d1c]- Nee, dat kan niet. - Nee, bij het downloaden wordt er telkens wat weggeschreven en zal de schijf niet eens in standby gaan. - Ik denk het niet, fans gebruiken amper stroom. Grootverbruikers zijn idd monitor, CPU en videokaart. Je videokaart doet al niks bij downloaden, monitor kan uit en CPU gebruikt ook al minder stroom. Enige oplossing is AMD Cool And Quiet. Als de processor niks te doen heeft (bij downloaden) klokt ie automatisch terug en kan de vcore omlaag. Dit kan helaas alleen met Athlon 64 processoren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2005 Wat misschien ook een beetje helpt: Gebruik een downloadmanager die na afloop van de downloads de pc kan uitschakelen. FreshDownload van Freshdevices kan dat (zie onderstaande link) [url]http://www.freshdevices.com/[/url] Door simpelweg een vinkje je zetten (zie onder) wordt de pc uitgeschakeld, je hoeft er dus niet bij te blijven, en dat scheelt toch ook misschien weer enige uren stroomverbruik. [img:1849d5cf49]http://home.hccnet.nl/g.van.zweeden/FRESH.GIF[/img:1849d5cf49] Jim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen