Ga naar inhoud

Koudstart probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb hetvolgende probleem met mijn pc: Als deze een langere tijd heeft uitgestaan loopt hij heel vaak vast bij het opstarten, hij blijft al hangen in de bios. Als ik nu echter de bios inga, en naar hardware monitor, dan met de fancontroller de cpufan stilzet, de temperatuur laat oplopen tot ongeveer 30 graden, dan boot alles wel normaal. De pc heeft dit probleem al een ruim jaar, ik zat toen het begon net buiten de garantie... Omdat de pc eigenlijk 24/7 aanstaat maakte het mij ook niet zoveel uit. Maar nu ik vaker van huis ben en de pc langere tijd uit heb staan begint t toch wel irritant te worden. Ik heb de volgende hardware in mijn pc: AMD Athlon Thunderbird 1200 256MB SD-Ram 133MHZ 40+120 GB Maxtor harddisk Nvidia Geforce TI4200 Moederbord: Chaintech 7AIA5E (ja is een goedkoop standaard MB) Dit probleem staat trouwens los van mijn andere post over de niet werkende videokaart, dit is nl. alleen een probleem met windows 2000 (alle andere versies van 98 tot xp geen problemen namelijk...)
Link naar reactie
merkwaardig dat hij probleemloos doorstart als je de cpu-fan uitzet. maakt dat ding ergens een vreemd contact (hoewel dat ook na opwarmen een probleem zou zijn)? mijn bios kent afschakelwaarden voor oplopende temperaturen, heb het nooit gechecked maar wellicht is er in sommige biossen ook een afschakeloptie bij te lage waarden? ik probeer maar wat, want het lijkt mne dat je in de bios iets moet zoeken. die voeding is op zich krachtig genoeg, want anders zou je meer problemen moeten hebben. bios al eens geupdated?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...