anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Hallo, Ik heb hetvolgende probleem met mijn pc: Als deze een langere tijd heeft uitgestaan loopt hij heel vaak vast bij het opstarten, hij blijft al hangen in de bios. Als ik nu echter de bios inga, en naar hardware monitor, dan met de fancontroller de cpufan stilzet, de temperatuur laat oplopen tot ongeveer 30 graden, dan boot alles wel normaal. De pc heeft dit probleem al een ruim jaar, ik zat toen het begon net buiten de garantie... Omdat de pc eigenlijk 24/7 aanstaat maakte het mij ook niet zoveel uit. Maar nu ik vaker van huis ben en de pc langere tijd uit heb staan begint t toch wel irritant te worden. Ik heb de volgende hardware in mijn pc: AMD Athlon Thunderbird 1200 256MB SD-Ram 133MHZ 40+120 GB Maxtor harddisk Nvidia Geforce TI4200 Moederbord: Chaintech 7AIA5E (ja is een goedkoop standaard MB) Dit probleem staat trouwens los van mijn andere post over de niet werkende videokaart, dit is nl. alleen een probleem met windows 2000 (alle andere versies van 98 tot xp geen problemen namelijk...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Koudstart, blijven hangen in het bios; zonder twijfel hardware :-? Het probleem vinden zonder te swappen is praktisch onmogelijk. Ik gok: 1) voeding 2) moederbord 3) geheugen ( geloof ik zelf niet ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Ik denk de voeding, vooral omdat ie later wel werkt. Bij een defect mobo lijkt dat mij sterk... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Zou het kunnen dat de voeding iets aan de zwakke kant is? (300 watt) en ik heb dr bestwel wat hardware inhangen: Amd1200 GeforceTI4200 2x HD DVD brander CD Brande TV-Kaart Extra Geluidskaart Ik dacht dat het is begonnen met het plaatsen van de 2e HD + DVD Brander... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 merkwaardig dat hij probleemloos doorstart als je de cpu-fan uitzet. maakt dat ding ergens een vreemd contact (hoewel dat ook na opwarmen een probleem zou zijn)? mijn bios kent afschakelwaarden voor oplopende temperaturen, heb het nooit gechecked maar wellicht is er in sommige biossen ook een afschakeloptie bij te lage waarden? ik probeer maar wat, want het lijkt mne dat je in de bios iets moet zoeken. die voeding is op zich krachtig genoeg, want anders zou je meer problemen moeten hebben. bios al eens geupdated? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Als ik de cpu fan lostrek moet ook eerst alles goed warm worden voordat de pc opstart. Ik heb alle uitschakelwaarden uitgezet, hielp niks, ook een bios reset helpt niet (softwarematig en met de jumper) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen