Ga naar inhoud

No Signal Input bij starten PC


Aanbevolen berichten

Een kennis van me heeft een probleempje met de PC (duh... :wink: ). Ze maken gebruiken van een verdeeldoos met schakelaar voor de stroom. Daarop zitten de printer, speakers, PC (pas nieuw) en een 17" LCD scherm. Wanneer ze die schakelaar omzetten en even wachten met het aanzetten van de PC krijgen ze de melding op de monitor: No Signal Input, dat terwijl de PC wel gewoon draait. Echter, wanneer ze de schakelaar op de stekkerdoos omzetten en daarna wel meteen de PC aanzetten werkt het wel en krijgen ze gewoon beeld. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
Mijn excuses voor de onduidelijkheid. Alles zit dus in 1 stekkerdoos. In beide gevallen bedoel ik met omzetten het [b:2c0d5f7f0e]aanzetten[/b:2c0d5f7f0e] van de stekkerdoos. Dus wanneer ze de stroom aanzetten en vervolgens de PC ook meteen is er geen probleem. Maar wanneer ze de stroom aanzetten en pas iets later de PC aanzetten krijgen ze wel de "No Signal Input" melding.
Link naar reactie
[quote:652713df61="Boerke87"]Je zou zeggen dat dat logisch is. Maar de monitor zou dan uiteindelijk wel beeld moeten krijgen wanneer de PC opstart want dan krijgt hij dus wel een signaal. En dat is niet het geval, de melding blijft gewoon staan.[/quote:652713df61]Dat is vreemd. Ik zou haast denken dat de Tft een bugje bevat ... Soms ligt het aan de combinatie videokaart en de monitor. Ik heb ook wel eens dit soort probleempjes met een wat oudere Matrox videokaart.
Link naar reactie
[quote:e211123a10="Boerke87"]Precies, ik snap ook wel dat wannneer de PC niet aan staat hij heen signaal krijgt, maar dat moet ie dus wel hebben wanneer hij uiteindelijk wel aan gaat en dat is dus niet het geval. [/quote:e211123a10] Is dat probleem er alleen als je de pc later aanzet dan de monitor? Of ook als er op die pc enige tijd de muis en het toetsen niet gebruikt zijn, waardoor de monitor naar de spaarstand gaat. Door de muis of het toetsen weer te gebruiken, zou de monitor weer vanuit de spaarstand terug aan moeten gaan. Als dat niet het geval is, zou het aan de monitor kunnen liggen. Heb je het al met een andere monitor geprobeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...