Ga naar inhoud

RAID 0 Array Image software


Aanbevolen berichten

[quote:4c5f82ae19="Comp-Freak"]Enige probleem kan zijn dat Norton niet de array kan herkennen als je van een recovery disk opstart. (ik weet btw helemaal niet of dat wel zo gaat :wink:) Als dat zo is kan je dus nooit het image terugzetten zonder een besturingssysteem dat de array wel ziet.[/quote:4c5f82ae19] Even testen kan zeker geen kwaad; misschien is het nodig om een driver voor de raid-controller bij de hand te hebben.
Link naar reactie
[quote:cf2ef990c8="Comp-Freak"]Enige probleem kan zijn dat Norton niet de array kan herkennen als je van een recovery disk opstart. (ik weet btw helemaal niet of dat wel zo gaat :wink:) Als dat zo is kan je dus nooit het image terugzetten zonder een besturingssysteem dat de array wel ziet.[/quote:cf2ef990c8] Heb het vanmiddag uitgeprobeerd met DriveImage van Powerquest, maar waar het applikaat mee bezig zou moeten gaan werd niet uitgevoerd. Ik bedoel, dat ik dus niet in DriveImage kwam na een reboot. Kan ik het niet zo zien te doen dat ik een boot-cd maak met daarop de RAID-drivers van mijn controller? [Edit] Jaap je was me voor..
Link naar reactie
Ook met Symantec Ghost 9.0 lukt het me niet de image terug te zetten. De image wordt gecreeerd en is ook wegeschreven naar mijn backup-hdd. Maar wil ik de image restoren dmv de bootcd van Ghost dan krijg ik de melding dat er twee verschillende schijven in zitten en daardoor niet kan restoren. Sluit ik Ghost af om vervolgens te rebooten blijk ik met een verminkte Array te zitten. Het enigste wat hielp was een schone Windows installatie... Iemand nog een suggestie? Misschien dan toch maar een bootcd branden inclusief een batchbestandje met drivers?
Link naar reactie
[quote:20bfac95fd="Peiky"]Ook met Symantec Ghost 9.0 lukt het me niet de image terug te zetten. De image wordt gecreeerd en is ook wegeschreven naar mijn backup-hdd. Maar wil ik de image restoren dmv de bootcd van Ghost dan krijg ik de melding dat er twee verschillende schijven in zitten en daardoor niet kan restoren. Sluit ik Ghost af om vervolgens te rebooten blijk ik met een verminkte Array te zitten. Het enigste wat hielp was een schone Windows installatie... Iemand nog een suggestie? Misschien dan toch maar een bootcd branden inclusief een batchbestandje met drivers?[/quote:20bfac95fd] Bij het maken van de image ziet Ghost de partitie normaal, maar niet wanneer Ghost draait vanaf cd? Onbegrijpelijk. Welke raid-controller wordt gebruikt? Als de array verminkt is, dan moet dat m.i. een andere oorzaak hebben dan het gebruik van Ghost: Ghost heeft immers nog geen schrijf-acties op de array uitgevoerd.
Link naar reactie
De image is te creeeren met Ghost en is ook daadwerkelijk weggeschreven naar mijn backup hdd, maar start ik op met de bootcd van Ghost lijkt het hele procede door gelopen te worden waarna ik een melding op het scherm krijg van dat er geen O/S benaderd kan worden en nu denk de partitietabel is vernaggeld... De partitie waarvan ik een image wil hebben is zichtbaar, dit omdat ik daaruit kan kiezen bij het maken van een image.... De controller is de onboard Silicon Image Sil 3112A.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...