Ga naar inhoud

"used read buffer" = 50 % bij DVD copy on the fly


Aanbevolen berichten

De used read buffer van m'n brander nec nd3500A blijft op 50 % steken als ik een dvd moet dubbelen. - DMA staat aan - zeer veel antispyware gedraaid met regelmatige basis - defrag gedraaid - 2 harddisken op primary controller en zijn western digitals die beiden goed werken (udma 5) - 1 dvd speler en 1 dvd brander op secondary, beide goed werkend (udma 2) - nieuwe aspi-layer geinstalleerd om het te verhelpen. Als ik een CD'tje brand met data rechtstreeks vanaf harde schijf is buffer wel 100 %. Brandprogramma : Nero 6.3.1.x Ultra Edition En ik meen eerst altijd een DVD gedubbeld te hebben met altijd 100 % read buffer. Dat gaat nu dus ook langzamer als voorheen. Hoe kan dat nou ?
Link naar reactie
Ik heb een herinstallatie gedaan, compleet. Loopt sowieso nu fijner allemaal en zoiets doet wonderen. De brander is als slave ingebouwd, heb ik gezien met een IDE detectie tool die waarschijnlijk de bios uitleest. Als ik een DVD brand, dan heb ik altijd en constant 100 % buffer gebruik, waarbij de data vanaf harddisk wordt aangevoerd. Als ik een DVD dubbel, copy on the fly, m'n Lite-On leest, m'n ND3500A schrijft, dan heb ik eerste 10-tal seconden een 100 % buffergebruik en daarna gaat ie op 50 % en verder constant op 50 %. Ik heb (nog) niet geprobeerd DVD-brander op master te zetten en wil dat ook niet gaan doen nog. Misschien doe ik het een keer om te kijken. Ze zijn allebei aangesloten op de 2e controller, waarbij de Lite-On dvd-speler op master staat. Dus, ik denk dat als ik dat zo laat, dat ie de pci-bandbreedte moet delen of zo... (Udma 2). Verder heb ik 2 harddisken op de 1e controller en de round-cables zijn niet van dien aard dat ik een brander bovenin in de kast met een slave /master hdd (onderin in de kast ergens) kan koppelen. Hij moet altijd samen met de DVD-speler aan een controller hangen. Wellicht maak ik de ND3500A een keer 'master' en dan kijk ik wel weer 's. Momenteel heb ik ook niet een project om een dvd te copy'en. Ik heb wel simulatie geprobeerd maar toen kreeg ik de melding "simulation not possible with this disk".
Link naar reactie
[quote:e7025b88d0="Bosje"]je brand on-the-fly hoor : het lezen van data vanaf een dvd of lezen van data vanaf een HD zijn echt verschillend. Het is net zoiets als je een Ferrari met een Trabant vergelijkt qua snelheid en acceleratie[/quote:e7025b88d0] Oh, is dat de reden. Gaat ie bij jou ook op 50 % read buffer ? Ik dacht dat de snelheid van een DVD-speler ook voldoende was om de buffer voor 100 % te vullen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...