Ga naar inhoud

Dell Computer


Aanbevolen berichten

Nog een tip: bespaar nooit op 1. Videokaart en 2. je monitor Koop een wat langzamere processor waarmee je wat 2 a 300 euro uitspaart en stop dat geld in een goede X800 SE videokaart met goede monitor. Da's toch waar je de hele dag naar kijkt en die 0,2 Ghz minder qua cpu, merk je niet. Ze zijn heel krachtig. Vooral de 8400-series komen zeer goed uit de testen. Memory-reads/writes zit deze dell-serie in de top 5 van huidige systemen.
Link naar reactie
[quote:c9a6c1848a="Gouranga"]Zo te horen dus goede reacties en ervaringen met Dell. Ga er toch echt serieus over nadenken om er eentje aan te schaffen.[/quote:c9a6c1848a] [b:c9a6c1848a]Ik hoop maar dat ge nog geen Dell gekocht hebt, ik ben er absoluut niet over te spreken. Enkele jaren geleden een laptop gekocht......[/b:c9a6c1848a] 1) De mensen op de helpdesk kennen geenszins hun job (op enkele uitzonderingen na) 2) Er was destijds Windows Me op geinstalleerd; van het moment dat ze weten dat ge er een ander dan het OEM besturinssysteem op geinstalleerd hebt stopt alle support, zelfs als uw vraag totaal niets te maken heeft met wat voor besturingssysteem uw PC is uitgerust. Dus vergeet Longhorn maar als ge nu bvb XP hebt. Tenzij ge natuurlijk liegt zoals ik, want ze vragen steeds wat voor besturingssysteem op de PC staat, alhoewel ze al uw gegevens op hun scherm zien. Ge moet nl. het ServiceTag nummer van uw PC geven voor ge zelfs de meest stomme vragen kunt stellen. 3) Hun site voor update van drivers/BIOS is de grootste soep die ge U kunt voorstellen. Ge zult uren moeten zoeken vooraleer ge de juiste update gevonden hebt. 4) Hun prijzen voor herstellingen zijn buitensporig duur en duren extreem lang voor de meest onnozele herstelling waar het toestel zelfs nog niet voor open moet. 5) Uitermate lange wachttijden op helpdesk (wel het voordeel dat het geen 0900 nummer is > hou daar rekening mee, want al vlug zijn uw besparingen verdwenen als sneeuw onder de zon bij 0900 nummers) 6) Hun herstellingen zijn zodanig uitgevoerd (goedkoopste oplossing) dat de herstelling het net doet tot vlak na de garantieperiode. 7) Niet steeds de meest recente hardware. 8) Uitbreidingen zijn ook enorm duur (bijna het dubbele). Toen ik voor mijn laptop een grotere HD wilde kopen kostte die bij Dell bijna het dubbele van de prijs in de detailhandel voor hetzelfde merk dan[b:c9a6c1848a][/b:c9a6c1848a][b:c9a6c1848a][/b:c9a6c1848a][b:c9a6c1848a][/b:c9a6c1848a]
Link naar reactie
Tja, over je klachten kan ik niet echt mee praten. Ik heb nu een Dell van 3,5 jaar oud en er is nog nooit iets kapot gegaan. Ik heb recent wel een betere grafische kaart erin gestopt (XFX 6600GT/TD 8) ) en wat extra memory, thats it. Oh ja, wel een nieuwe monitor gekregen maar de oude ga ik nu als 2e scherm aansluiten. Drivers haal ik bij de fabrikant van het onderdeel vandaan. De losse onderdelen zijn idd wel schreeuwend duur bij Dell => gewoon bij de pc-boer / van internet halen. [quote:872ba4200c="AswinW"] Da's toch waar je de hele dag naar kijkt en die 0,2 Ghz minder qua cpu, merk je niet. Ze zijn heel krachtig. [/quote:872ba4200c] Ik merk dat veel mensen zich blind staren op een tiende Ghz extra. Die paar procent extra snelheid is het idd niet waard om op je grafische kaart /monitor geld te gaan besparen. En de meeste merken het verschil toch niet (tenzij je er een stopwatch bij neemt ). [quote:872ba4200c="JimBFB7"] Niet steeds de meest recente hardware.[/quote:872ba4200c] Alhoewel ik dat best vind meevallen is het voor mensen met een beperkt budget toch niet aan te raden het nieuwste van het nieuwste te kopen. Je kan beter wachten totdat de kop van de prijs af is. :wink:
Link naar reactie
[quote:e2fe84c119="JimBFB"][quote:e2fe84c119="Gouranga"]Zo te horen dus goede reacties en ervaringen met Dell. Ga er toch echt serieus over nadenken om er eentje aan te schaffen.[/quote:e2fe84c119] Ik hoop maar dat ge nog geen Dell gekocht hebt, ik ben er absoluut niet over te spreken. Enkele jaren geleden een laptop gekocht...... 1) De mensen op de helpdesk kennen geenszins hun job (op enkele uitzonderingen na) 2) Er was destijds Windows Me op geinstalleerd; van het moment dat ze weten dat ge er een ander dan het OEM besturinssysteem op geinstalleerd hebt stopt alle support, zelfs als uw vraag totaal niets te maken heeft met wat voor besturingssysteem uw PC is uitgerust. Dus vergeet Longhorn maar als ge nu bvb XP hebt. Tenzij ge natuurlijk liegt zoals ik, want ze vragen steeds wat voor besturingssysteem op de PC staat, alhoewel ze al uw gegevens op hun scherm zien. Ge moet nl. het ServiceTag nummer van uw PC geven voor ge zelfs de meest stomme vragen kunt stellen. 3) Hun site voor update van drivers/BIOS is de grootste soep die ge U kunt voorstellen. Ge zult uren moeten zoeken vooraleer ge de juiste update gevonden hebt. 4) Hun prijzen voor herstellingen zijn buitensporig duur en duren extreem lang voor de meest onnozele herstelling waar het toestel zelfs nog niet voor open moet. 5) Uitermate lange wachttijden op helpdesk (wel het voordeel dat het geen 0900 nummer is > hou daar rekening mee, want al vlug zijn uw besparingen verdwenen als sneeuw onder de zon bij 0900 nummers) 6) Hun herstellingen zijn zodanig uitgevoerd (goedkoopste oplossing) dat de herstelling het net doet tot vlak na de garantieperiode. 7) Niet steeds de meest recente hardware. 8) Uitbreidingen zijn ook enorm duur (bijna het dubbele). Toen ik voor mijn laptop een grotere HD wilde kopen kostte die bij Dell bijna het dubbele van de prijs in de detailhandel voor hetzelfde merk dan[/quote:e2fe84c119] Mijn god zeg... 'GE' hebt het over Windows ME... Hoelang is het geleden ? Wellicht had "ge" iedere keer de verkeerde man/vrouw
Link naar reactie
ben niet echt teverden met dell.. ze zijn idd toch vaakk minder snel dan een vergelkijkbaar systeem die je zelf bouwt/laat bouwen. bijv: vriend heeft een 8300 (2,8 ghz, 512 mb ram) en ik heb eenzelfde pc, alleen de 3d kaart bij mij is sneller. het lijkt bij de dell 8300 net alsof ik op een 1500 mhz werk.. het verschil is écht groot. dus mijn tip is: laat hem 'custom' bouwen bij een pc zaak!
Link naar reactie
[quote:f07d4425fb="AswinW"]Mijn god zeg... 'GE' hebt het over Windows ME... Hoelang is het geleden ? Wellicht had "ge" iedere keer de verkeerde man/vrouw[/quote:f07d4425fb] In feite was Windows XP al een 3-tal maanden op andere merken beschikbaar maar nog niet bij Dell. En nee iedereen op de support vraagt nr. uw ServiceTag No. en van het moment dat ze weten dat ge er iets anders op geinstalleerd hebt dan het originele op de PC geinstalleerde OS, weigeren ze alle medewerking. De volgende maal werd mij die vraag dus terug gesteld en heb ik gezegd dat ik XP er ooit op had gezet maar onmiddellijk terug had afgegooid voor Me. Ge moet weten dat ik XP er bijna een jaar na zijn introductie ook maar heb opgezet. Als ik nu iets moet weten van de Helpdesk heb ik er dus ook Me op staan.
Link naar reactie
[quote:980504984c="RobertoAL"]ben niet echt teverden met dell.. ze zijn idd toch vaakk minder snel dan een vergelkijkbaar systeem die je zelf bouwt/laat bouwen. bijv: vriend heeft een 8300 (2,8 ghz, 512 mb ram) en ik heb eenzelfde pc, alleen de 3d kaart bij mij is sneller. het lijkt bij de dell 8300 net alsof ik op een 1500 mhz werk.. het verschil is écht groot. dus mijn tip is: laat hem 'custom' bouwen bij een pc zaak![/quote:980504984c] Spyware removen, nieuwe 3D-kaart kopen en niet de standaard Geforce FX5200 (meegeleverd bij de 8300-series), meer uitgespaard bij cpu en nogmaals niet besparen op 1. 3D-kaart en 2. monitor, laat 'm 's defrag draaien, hitman-pro en wellicht een frisse clean-install XP doet wonderen... Denk dat je appels met peren vergelijkt door 2 systemen met verschillende configuraties door een overall-performance ervaring vergelijkt. Daarvoor zijn benchmarking-programma's... Misschien moet ie ook nog DMA aanzetten enz... De 8400 series staan in benchmarking van bijv. Everest op de 5e ("read") en 6e ("write") plek in vergelijking tot Athlon64 3600+ systemen die daar weer net boven staan. Vind ik Dell toch niet "langzaam"
Link naar reactie
[quote:b7cbfa4a43="Obi-wan-kenobi"]Beetje oneerlijk om P4/X300 met Athlon64/9600XT te vergelijken hè? :wink: Maar da's ook een goed argument tegen Dell, ze verkopen geen AMD.[/quote:b7cbfa4a43] ik bedoelde dus ook dat mijn pc veel sneller is voor veel minder geld. :wink: Verder: die vriend heeft geen klachten, alleen de levering duurde wat lang (15 dagen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...