Ga naar inhoud

Drive image herkent tweede schijf niet


Aanbevolen berichten

This disk cannot be read because it contains an unrecognized filesystem: dit krijg ik als ik de drivers van een IDE-controller wil laden bij het opstarten van mijn Drive Image 7 - cdrom. Configuratie: 1ste hd: S-ate met xp-home 2de: een Maxtor zonder OS Computer booten, image-cd in de lade. Dan moet ik F6 drukken en zo via het drukken op de S naar mijn a-schijf gaan met de drivers. Maar die kan hij blijkbaar niet lezen: zie melding bovenaan. Zo kan ik dus mijn tweede schijf niet benaderen. (terwijl het schijfje in XP wèl herkend wordt, maw het schijfje is niet stuk?) Wie wijst mij de weg?
Link naar reactie
[quote:a252961830="Passer"]Computer booten, image-cd in de lade. Dan moet ik F6 drukken en zo via het drukken op de S naar mijn a-schijf gaan met de drivers. [/quote:a252961830] Zo een procedure komt me bij Drive Image 7 niet bekent voor. Zelf heb ik Drive Image 2002 die deze mogelijkheid niet heeft. Trouwens uit [url=http://www.computervideo.net/sep03-4.html]deze review[/url] begrijp ik dat Drive Image 7 alleen onder Windows XP/2000 werkt. Verder zou je nog [url=http://www.dvdoctor.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=9;t=001188]deze discussie[/url] kunnen lezen.
Link naar reactie
Jolo, dat heb je ook alleen maar als je een pci-kaart met ide-aansluiting op je systeem zet. Die kaart heeft drivers nodig die dus blijkbaar niet automatisch geladen worden. Vandaar dat je een diskette (of cd) nodig hebt. In mijn geval krijg ik alleen de keuze voor de diskette. Ik heb dus ook xp home. Die discussie heb ik net gelezen, maar het rare is, dat een tijdje geleden drive image die tweede schijf wèl herkende. Alleen weet ik niet op welk ogenblik dit veranderd is... :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...