Ga naar inhoud

Wat nodig voor server?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Pentium II 266 Mhz 96mb ram 6.5 gig met 1 netwerkkaart 10/100mbps erin En ga Linux serversoftware erop zetten om er een server van te maken. Wat voor een soort kaart(kosten en specificaties) heb ik nu nodig om de pc als server te gebruiken voor iets van 7 andere pc's? En waar kun je die krijgen? Of moet ik een extra netwerkkaart erin zetten en dan naar een hub of switch? De adsl verbinding gaat binnenkomen op de serverpc.
Link naar reactie
[quote:3791ff19c9="Comp-Freak"]Als je de server als router gaat gebruiken dan heb je iig 2 netwerkaansluitingen nodig. Verder zal ik er zeker wat meer geheugen in zetten. Wat moet de server nog meer doen naast router zijn?[/quote:3791ff19c9] FTP server(is niet zo groot maar goed genoeg, geheugen is ook genoeg vind ik, draait linux op dus) Moet ik er gewoon een netwerkkaart bijzetten dan, zodat ik dan 2 netwerkaansluitingen heb. En dan nog een switch of niet?
Link naar reactie
[quote:5a5a1a8060="T84nl"]Moet ik er gewoon een netwerkkaart bijzetten dan, zodat ik dan 2 netwerkaansluitingen heb. En dan nog een switch of niet?[/quote:5a5a1a8060] Een switch erbij lijkt me logisch... 7 netwerk kaarten erin mieteren lijkt me nogal onhandig ;) Koop een goede netwerk kaart van bijvoorbeeld 3com, die worden goed support onder linux en zijn "snel" omdat ze zelf het meeste werk verrichten ipv je cpu (wat een realtek kaartje dus doet) en daar heeft je server baat bij.
Link naar reactie
Ik heb Mandrake Linux op mijn pc gezet, maar het werkt voor geen meter. De grafische instellingen had ik goed, maar toch krijg ik strepen over het beeldscherm. En de muis stopt ineens met werken na de installatie. En internet doet ook al niet als je de kabel erin stopt. Kheb internet nu maar gewoon gedeeld vanaf 1 XP computer. En draai daar wel een ftp op. Nog bedankt dat jullie mij geholpen hebben :)
Link naar reactie
[quote:30d6f4643d="T84nl"]Ik heb Mandrake Linux op mijn pc gezet, maar het werkt voor geen meter. De grafische instellingen had ik goed, maar toch krijg ik strepen over het beeldscherm. En de muis stopt ineens met werken na de installatie. En internet doet ook al niet als je de kabel erin stopt.[/quote:30d6f4643d] Das heel appart. Mandrake is erg gebruiksvriendelijk in installeerd eigenlijk automatisch al al het nodige. Bij mij zat ie ook direct na de installatie al op internet. Misschien kan je het eens opnieuw proberen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...