Ga naar inhoud

Boot of actieve status ongedaan maken.


Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel 2 harddisks in mijn PC. 1 van 40Gb ( Master ) en 1 van 200Gb ( Slave ) 1e schijf indeling is C/D 2e schijf G/F/H Probleem is nu dat partitie F mijn boot of active partitie is. Hoe maak ik dat weer ongedaan zodat deze weer gewoon een normale partitie wordt. Wil namelijk van mijn C partitie mijn active of boot partitie maken. Nu kan ik wel gaan wisselen met drive letters maar dat is niet de bedoeling. Ik heb met disk manager geprobeerd en met partion magic daar lukt het geen van beide mee. Als een partitie eenmaal een active status heeft is dat uberhaubt nog wel te veranderen of niet?
Link naar reactie
zie onderaan deze pagina: http://fdisk.radified.com/fdisk_02.htm Zie ook de noot over win2000. Let op: Deze 4 pagina's gaan over fdisk. Fdisk zelf werkt volgens mij in dit geval niet, want dan moet je de partities eerst verwijderen en dus dataloss. Is dit btw de hd waar die andere post over loopt mbt schrijfbeveiliging?
Link naar reactie
Yes :wink: Ben er achtergekomen dat het hele probleem bij Partion Magic zat. Die heeft de boel op de een of andere manier op slot gegooid. Sterker nog en je zal het niet geloven zelfs na een formatering van de partitie stond me data er gewoon nog op. Toen heb ik nogmaals een paar keer geformateerd wel belangrijke data al gebackupt natuurlijk. En toen was het probleem plots opgelost. Hij heeft de partitie zonder dat ik het aangaf wel een andere drive letter gegeven. Was eerst F nu E. Ik zal er wel nooit volledig achter komen wat er mis is gegaan maar dat partion magic vertrouw ik niet meer. Eraf met die troep.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...