Ga naar inhoud

Wel geluid, geen geluidskaart


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe geluidskaart geinstalleerd en uiteraard ook de laatste drivers via de website. Ik kan echter in de eigenschappen voor geluiden en spelletjes de kaart NIET als standaard selecteren. Hier staat : Modemnr. 0 - Line-Out en verder niets om te selecteren. De kaart (sweex Soundcard 4.1/ CMI8738/C3DX pci audio device) werkt volgens de eigenschappen normaal, problemen worden niet gemeld. In Adobe Audition kan ik ook geen afspeelapparaat selecteren en dus ook geen mixen maken. Winamp & WMP geven weer geen problemen vwb afspelen van geluid. In de bios is de on board geluidschip uitgeschakeld en ik gebruik xp home. O ja, de boxen zijn wel aangesloten op de geluidskaart Graag advies Alvast dank Mark O.
Link naar reactie
Probeer de drivers volledig te verwijderen. Verwijder daarna de geluidskaart uit apparaatbeheer. Nog een keer opnieuw opstarten en dan opnieuw installeren. Check wel ff of de installatiesoftware bijvoorbeeld de nieuwste versie van directx nodig heeft ofzo. Werkt dit niet kijk dan op de site van sweex of er nieuwere drivers zijn.
Link naar reactie
ik heb even snel gekeken op http://club.aopen.com.tw/forum/search.asp?Subject=on&Date=all&forumID=17&keyword=77-333+sound&Action=Search vond dit: You can disable the onboard sound in the BIOS setup >>Integrated Peripheral >>VIA onchip PCI Device >>then press 'enter'.. >>then disable the AC97 audio and Onboard Audio Codec. Saved&Exit. Dit had ook zo gedaan? Zo ja, dan zijn er nog andere posts op die pagina die je wellicht verder kunnen helpen.
Link naar reactie
[quote:2f64c7b609="okkels"]@ Roy: Nee dat gaat ook niet :cry: Het rare is wel dat als ik mp3 in WMP10 wil afspelen, ik de soundkaart [Directsound:C-Media wave device] wel kan selecteren en gebruiken :-? Ik heb het vermoeden dat xp zelf een beetje over de zeik is van het 1 of ander[/quote:2f64c7b609] Voordat je aan een nieuwe install waagt kun je ff proberen of het idd conflicterende software of een virus is. Scan je PC op virussen met een geupdate viruscanner. Als dat niet helpt doe je ff het volgende. Eerst al die drivers van het geluid verwijderen. Geluidsadapter uitschakelen in het BIOS, en je geluidskaart eruit schroeven. Dan opnieuw opstarten. Start -> uitvoeren -> msconfig <enter>. Tabblad opstarten. Alle vinkjes weghalen. En dan je geluidskaart installeren. En houd die onboard geluid op disabled.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...