anoniem Geplaatst: 9 februari 2005 Delen Geplaatst: 9 februari 2005 Ik heb een nieuwe geluidskaart geinstalleerd en uiteraard ook de laatste drivers via de website. Ik kan echter in de eigenschappen voor geluiden en spelletjes de kaart NIET als standaard selecteren. Hier staat : Modemnr. 0 - Line-Out en verder niets om te selecteren. De kaart (sweex Soundcard 4.1/ CMI8738/C3DX pci audio device) werkt volgens de eigenschappen normaal, problemen worden niet gemeld. In Adobe Audition kan ik ook geen afspeelapparaat selecteren en dus ook geen mixen maken. Winamp & WMP geven weer geen problemen vwb afspelen van geluid. In de bios is de on board geluidschip uitgeschakeld en ik gebruik xp home. O ja, de boxen zijn wel aangesloten op de geluidskaart Graag advies Alvast dank Mark O. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2005 Probeer de drivers volledig te verwijderen. Verwijder daarna de geluidskaart uit apparaatbeheer. Nog een keer opnieuw opstarten en dan opnieuw installeren. Check wel ff of de installatiesoftware bijvoorbeeld de nieuwste versie van directx nodig heeft ofzo. Werkt dit niet kijk dan op de site van sweex of er nieuwere drivers zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2005 Je kunt ook nog eens naar de chipset drivers (moederbord) kijken. Een andere optie is drivers voor de CMI8738 zelf te installeren. http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/CMedia/CMI-Sound-Card-CMI8738-series-512010644.shtml Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2005 Gewoon simpelweg je onboard geluidskaart uitschakelen en je soundcard opnieuw installeren... vriend van mij had zelfde probleem.. soundcard verwijderd van de pc en xp installeerde hem direct opnieuw :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2005 heb je iets meer info over het type mobo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 Ik heb al het bovenstaande geprobeerd, maar niets heeft geholpen. :cry: Ik kan nog steeds de geluidskaart NIET als standaard geluidsbron instellen. Ik ben de komende 2 weken thuis, als je in de buurt van Njmegen woont ben je welkom. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 Misschien kan info van de mobo-fabrikant oplossing bieden. Je schrijft immers dat je een onboard uitzet. Welk mobo heb je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2005 Ik heb een A Open ak77-333 moederboard Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2005 ik heb even snel gekeken op http://club.aopen.com.tw/forum/search.asp?Subject=on&Date=all&forumID=17&keyword=77-333+sound&Action=Search vond dit: You can disable the onboard sound in the BIOS setup >>Integrated Peripheral >>VIA onchip PCI Device >>then press 'enter'.. >>then disable the AC97 audio and Onboard Audio Codec. Saved&Exit. Dit had ook zo gedaan? Zo ja, dan zijn er nog andere posts op die pagina die je wellicht verder kunnen helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2005 Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Ik heb dus een extra geluidskaart geinstalleerd, die kan ik dus niet selecteren en daar zoek ik een oplossing voor. De 'mobo' geluidskaart was al lang uitgeschakeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2005 Even een edit op mijn vorige bericht: De on-board geluidschip staat uit omdat om onverklaarbare reden deze ook geen geluid meer afgeeft :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2005 Ff afgezien dat je ook geen geluid hebt met die onboard-chip. Kun je die wel als standaard geluidsbron instellen, als je die installeerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2005 @ Roy: Nee dat gaat ook niet :cry: Het rare is wel dat als ik mp3 in WMP10 wil afspelen, ik de soundkaart [Directsound:C-Media wave device] wel kan selecteren en gebruiken :-? Ik heb het vermoeden dat xp zelf een beetje over de zeik is van het 1 of ander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2005 [quote:2f64c7b609="okkels"]@ Roy: Nee dat gaat ook niet :cry: Het rare is wel dat als ik mp3 in WMP10 wil afspelen, ik de soundkaart [Directsound:C-Media wave device] wel kan selecteren en gebruiken :-? Ik heb het vermoeden dat xp zelf een beetje over de zeik is van het 1 of ander[/quote:2f64c7b609] Voordat je aan een nieuwe install waagt kun je ff proberen of het idd conflicterende software of een virus is. Scan je PC op virussen met een geupdate viruscanner. Als dat niet helpt doe je ff het volgende. Eerst al die drivers van het geluid verwijderen. Geluidsadapter uitschakelen in het BIOS, en je geluidskaart eruit schroeven. Dan opnieuw opstarten. Start -> uitvoeren -> msconfig <enter>. Tabblad opstarten. Alle vinkjes weghalen. En dan je geluidskaart installeren. En houd die onboard geluid op disabled. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen