Ga naar inhoud

Nieuwe pc p4 3.0 traag??


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een nieuwe pc gekocht p4 3.0 met 512 mb pc 3200 twinmos,geforce fx 5500 128 mb en een sata 160gb met windows xp home.Deze pc is trager als mijn oude amd athlon 1800+ met 512mb ddr 2100 geheugen en een geforce 64mb mx videokaart ,40gb harddisk en ook windows xp home. Is dit normaal, de p4 3.0 zou toch sneller moeten zijn?? Iemand enig idee waar ik dat moet zoeken,alle drivers en updates al binnengehaald,suggesties??
Link naar reactie
Hmm, tijdens werk zou de P4 idd sneller moeten werken, of in ieder geval even snel. Het trager laden van webpagina's zou kunnen liggen aan een mogelijke pop-up blocker of weetikwat. Kijk in ieder geval naar verschillen in geinstalleerde software die misschien de oorzaak kunnen zijn. Zorg er verder voor dat de chipset drivers Up-to-Date zijn. Traag opbouwen van beelden kan liggen aan slechte videokaart drivers. Probeer hiervan ook de nieuwste te installeren. Voor de zekerheid kan je ook nog even in het foutenlogboek kijken. Ga hiervoor naar Start > Help en ondersteuning > Onder "kies een taak" klik je op "Gebruik hulpprogramma's...." > Links kies je voor "geavanceerde systeeminformatie" > En dan op "foutenlogboek weergeven" in het midden van je scherm.
Link naar reactie
[quote:732ee484bc="Sylvester"]Aan te raden is deze 1 keer per week leeg te gooien :wink:[/quote:732ee484bc]Zo erg is het ook weer niet hoor. Zelf heb ik die map nog nooit leeg gemaakt, en daar is mn pc echt niet veel trager om geworden hoor. Misschien een heel klein beetje. Waar de TS ook nog naar kan kijken met een programma als everest home of het geheugen wel op de juiste snelheid draait. Kortom, er valt nog veel te testen :wink:
Link naar reactie
[quote:5d5b2c8bb3="Sylvester"]Heb je wel eens je Prefetch map leeggegooid?! Deze is te vinden in Windows/Prefetch. Dit zijn DLL bestanden die in je geheugen blijven staan en niet autmatisch worden verwijderd. Aan te raden is deze 1 keer per week leeg te gooien :wink:[/quote:5d5b2c8bb3] Sorry deze bestanden zijn geen DLLs maar PF. Prefetch bestanden zijn er om tijdens shijfdefragmentatie veel gebruikte bestanden op de snelst toegankelijke manier te plaatsen. Het zijn dus snelkoppelingen voor shijfdefragmentatie waardoor de computer sneller werkt. Na lang gebruik van je computer heb je meerdere programma`s gebruikt waardoor shijfdefragmentatie alle bestanden op een even snelle plek probeert te plaatsen. Dit is bij programma`s die je niet meer gebruikt vertragend voor de rest van de familie. Overigens worden deze bestanden nooit in het geheugen geladen maar alleen in de map Prefetch en word alleen door shijfdefragmentatie gebruikt. Het legen van deze map is afhankelijk van het gebruik van de computer. Volgens mij is het zo dat elk programma dat je opent een PF word gemaakt. Maar om weer on-topic te gaan gebruik eens CCleaner om je pc schoon te maken. [url]http://download.minoc.com/zdnet/dlweek0506/ccsetup117.exe[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...