Ga naar inhoud

Bevroren computer


Aanbevolen berichten

Nee hoor, ik heb er nog geeneen gezien of er zelfs maar van gehoord. Wél is het zo dat ik me afvraag wat er gebeurt bij zeer lage temperaturen, in bedrijf, maar ook bij aanschakelen van onderdelen: Ik heb hier in een kamertje regelmatig een systeem dag en nacht aan staan, op de monitor na. Afgelopen nacht was het hier duidelijk 'onder nul' buiten, en hoogstwaarschijnlijk ook in het kamertje waar de pc instaat. Vroeg me af of dit kwaad kan. En ook of er 'gevaren' kunnen zijn als ik mijn CRT-monitor aanzet. m.v.g. Vv.
Link naar reactie
[quote:41f4c99b39="Vv."]Vroeg me af of dit kwaad kan. En ook of er 'gevaren' kunnen zijn als ik mijn CRT-monitor aanzet. [/quote:41f4c99b39]Mocht er risico zijn dan zoek ik dat vooral bij de bewegende onderdelen, zoals harde schijf, diskdrive, cd-rom speler, en heel misschien de ventilatoren. Consumenten onderdelen in consumenten artikelen zijn iha gegarandeerd van 0 tot 70 gr C. Die artikelen worden geacht te worden gebruikt onder normale omstandigheden (vermoedelijk van 10 tot 40 graden C). Zolang er geen condensatie optreedt en mogelijk ijsvorming en zo, dan zie ik niet direct problemen. Maar ja, helemaal zeker ben je natuurlijk nooit. Een temperatuur onder 0 is geen normale omstandigheid.
Link naar reactie
Aha.. Nou, het zou hier vanacht ongeveer -3 / -4 geweest zijn. De HD staat wel regelmatig te ratelen tijdens P2P maar soms zou die ook uren stil kunnen staan. En de vennetjes draaien op continue snelheid; ik zou me kunnen voorstellen dat dan net ff niet gewenst is. Maar als het nog kouder wordt zal ik toch maar een beetje uit gaa kijken inderdaad. Bedankt.
Link naar reactie
In het algemeen is de kast wel vrij warm te noemen. Wanneer de computer (al lang) aanstaat, en het in de kamer onder nul is, dan wordt het in de kast vermoedelijk niet zo snel koud. Mochten er casefans en zo inzitten, dan is het het overwegen waard om die uit te zetten. Jij zit toevallig niet op een goede airflow te wachten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...