Ga naar inhoud

Stichting Thuiskopie


Aanbevolen berichten

Beste members, Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een webshop die zich richt op hoofdzakelijk printercartridges en lege cd''s dvd's Alles is reeds rond: -Kvk -Zak Rekening -Btw nummer -Leveranciers (met scherpe inkoopprijsen) etc etc Nu heb ik gelezen dat stichting de thuiskopie 60 eurocent per leeg cdtje wil hebben. Dus dan kost ene spindel van 100 cd'tjes al minimaal 60 euro aan heffing :O Nu dacht ik dat kan NOOIT want hoe doet een makro, scheer en foppen of wie dan ook dat. Heb ik vervolgens de stichting thuiskopie gebeld en zij geven aan dat zodra je je handel bij een groothandel in buitenland koopt (zoals wij doen) dat wij dan gezien worden als importeurs en wij dus die heffing moeten betalen. Net zoals elke andere zaak. Zo kunnen wij dus nooit en te nimmer concureren met wie dan ook! Weet iemand hoe dit zit? Bedankt
Link naar reactie
[quote:dd62387cee="Tupacrulezz"] Nu dacht ik dat kan NOOIT want hoe doet een makro, scheer en foppen of wie dan ook dat. Zo kunnen wij dus nooit en te nimmer concureren met wie dan ook! [/quote:dd62387cee] Als een Makro, Scheer en Foppen of wie dan ook geen heffing afdraagt (In principe als ze dus spindles met 100 DVD+R's voor onder de 60 euro verkopen), zijn ze in overtreding. Aangeven bij Stichting Thuiskopie dus. :wink: [size=7:dd62387cee]Verder ben ik principieel tegen het afdragen van die heffing, omdat ik alleen backups maak. Daarom koop ik die schijfjes ook maar in Duitsland (voor ca. 30 ct. per stuk) en moet Stichting Thuiskopie die neo-nazi-heffing van ze maar bij me komen halen, als ze erachter komen tenminste. :P [/size:dd62387cee]
Link naar reactie
[quote:6d71e4714c="Bosje"] gewoon een jurist de boel laten bekijken [/quote:6d71e4714c] Dit kost wel wat denk ik. Ik denk dat je gewoon contact op moet nemen met Stichting Thuiskopie: http://www.cedar.nl/thuiskopie/contact.html En als ze geen actie willen ondernemen tegen verdachte praktijken van grote winkelketens/groothandels, moeten ze jou ook maar gedogen, toch? :wink: [quote:6d71e4714c="Tupacrulezz"] Nu heb ik gelezen dat stichting de thuiskopie 60 eurocent per leeg cdtje wil hebben. [/quote:6d71e4714c] Tarief klopt trouwens niet helemaal, tenzij je DVD-R's wilt verkopen. :roll: [size=9:6d71e4714c][u:6d71e4714c]Tarieven[/u:6d71e4714c] Per 1 juli 2003 tot en met 31 januari 2005 gelden de volgende tarieven: [u:6d71e4714c]Soort Vergoeding[/u:6d71e4714c] Video analoog € 0,33 per uur Audio analoog(cassettebandjes) € 0,23 per uur MiniDisc € 0,32 per uur Audio-cd-r/rw € 0,42 per uur(€ 0,52 per 74 minuten) Data-cd-r/rw (geen vrijstellingen mogelijk) € 0,14 per disc Blanco dvd-r/rw (geen vrijstellingen mogelijk) € 1,00 per 4,7 gigabyte* Blanco dvd+r/rw (geen vrijstellingen mogelijk) € 0,50 per 4,7 gigabyte* Blanco dvd-ram vrijgesteld * voor blanco dvd's van het type -r/rw resp. +r/rw met een kleinere/grotere opslagcapaciteit dan 4,7 gigabyte geldt een proportionele vergoeding. [u:6d71e4714c]Lager tarief blanco dvd's per 1 februari 2005[/u:6d71e4714c] Vanaf 1 februari 2005 tot en met 31 december 2006 geldt er een lagere vergoeding voor blanco dvd's: [b:6d71e4714c]Blanco dvd-r/rw : € 1,00 per 4,7 Gb wordt verlaagd naar € 0,60 per 4,7 Gb[/b:6d71e4714c] Blanco dvd+r/rw : € 0,50 per 4,7 Gb wordt verlaagd naar € 0,40 per 4,7 Gb Voor voorraden die er op 1 februari 2005 nog zijn, ontstaat geen recht op restitutie of verrekening van het verschil tussen oude en nieuwe vergoedingen.[/size:6d71e4714c] http://www.cedar.nl/thuiskopie/info-gebruikers.html
Link naar reactie
[quote:2128bba97a="Comp-Freak"] Ik dacht dat je daar als Nederlands inporteur verantwoordelijk voor bent. Zit je in het buitenland en verkoop je aan Nederlanders, dan ben je volgens mij dat niet verplicht, dan moeten de kopers dat doen. [/quote:2128bba97a] Klopt. Als ik bijv. bij Opusshop.com bestel, dan treed ik in principe zelf op als importeur. Nou ja, laat die naheffing maar komen, ik zorg dat ik tegen die tijd wel 'failliet' ben of zo. :P
Link naar reactie
[quote:973b7b30d6="NoepZor"]Dat doen ddvd.info, opus en anderen ook zo, ze zitten in Duitsland en verwachten dat de consument de heffing voldoet aan de Stichting Thuiskopie. :)[/quote:973b7b30d6] klopt.. maar dan moet je een duits bedrijf openen, met de duitse btw dingen etc.. moet ik deze complete wetgeving napluizen en naar de duitste kvk e.d
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...