Ga naar inhoud

Welke 200GB schijf (ervaringen)


Aanbevolen berichten

[quote:a1c2cbdf05="Dracoplasm"] Ik lees veel over problemen met de Maxtors. [/quote:a1c2cbdf05] Huh, waar lees je die dan? Heb juist problemen gehad met WD, niet met Maxtor. :roll: De Hitachi Deskstar 250GB schijnt ook een aanrader te zijn (snelheden die dicht bij de WD Raptor komen), maar dat kan alweer achterhaald zijn.
Link naar reactie
Elk merk heeft wel enige uitval van schijven. Ik heb Maxtor gehad en nog nooit problemen mee gehad. WD heb ik gehad en daar zijn er twee van gesneuveld (waren oude schijven). Heb nu een Hitachi 250GB schijf en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over. Hoorde ook dat Samsung erg goede/snelle/betrouwbare schijven maakt maar ik weet niet of ze 200GB schijven hebben. Toen ik een nieuwe schijf kocht hadden ze alleen maar 160GB schijven. En ik heb toen gekozen voor de Hitachi omdat ze bij Salland toen een lage Euro per GB prijs hadden en ze kwamen goed uit diverse testen, snel, stil, betrouwbaar. Kijk eens op http://www.storagereview.com/ Edit: zag op http://www.tweakers.net/reviews/553 nog een review van een 400GB Seagate die het erg goed doet.
Link naar reactie
Tsja, ik heb een maxtor gehad die het loodje legde, 3 maanden nadat ik hem gekocht had.Maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan die schijf, en niet aan de serie, al heb ik op internet wel wat verhalen gehoord dat maxtors snel stuk gaan. Maxtor heeft nu een nieuwe serie, de Diamondmax 10, en daar heb ik nog geen ervaring mee, maar ik heb in een paar reviews gelezen dat hij behoorlijk goed presteerd.Ik overweeg zelf ook om een 200 gb versie te kopen.
Link naar reactie
Ik heb de laatste tijd vrij slechte ervaringen gehad met Maxtor, ook met net nieuwe schijven. Zelf ben ik wel te spreken over Seagate, maar op de een of andere manier kom ik steeds weer bij een Maxtor uit... Ik lees als slechte ervaringen bij de maxtor vooral over hitte problemen ed. en dan vooral bij de zeer platte versies. Maar goed, op zich red ik het wel met de GB's die ik nu heb, heb momenteel nog maar 120 in mijn normale pc zitten en nog iets van 40 over (gigantisch veel weg gegooid, had er namelijk van het weekend ook nog een volle 160 bij in zitten). Het zou ook kunnen zijn dat ik nu gewoon 1ntje van 160 koop en later nog 1tje van +/- 80 voor belangrijke back-up opslag. Maar goed,, ik twijfel dus nog een beetje.
Link naar reactie
[quote:d98c197353="Dracoplasm"] Ik heb de laatste tijd vrij slechte ervaringen gehad met Maxtor, ook met net nieuwe schijven. [/quote:d98c197353] Welke versies zijn dit precies? DiamondMax 8, 9 of 10? En wat zijn die slechte ervaringen? Ben ik wel benieuwd naar. :roll: [quote:d98c197353="Dracoplasm"] Ik lees als slechte ervaringen bij de maxtor vooral over hitte problemen ed. en dan vooral bij de zeer platte versies. [/quote:d98c197353] Je stapelt ze toch niet op mekaar in je kast? Er moet wel wat lucht tussen voor de koeling, ongeacht welk merk het is.
Link naar reactie
mischien heeft ie een keer mijn ervaringen gelezen. Mijn vorige ( 6 dagen oude) schijf. -de maxtor diamonmax 10+ 200GB sata- ging gewoon na 6 dagen al kapot. nu snap ik dat dit een incident is, maar echt ''een goede ervaring'' kan je dit niet noemen, lijkt mij :wink: . heb nu 2 keer een western digital gehad( 120 usb, ide en 200 sata) en deze doen het nu nog steeds naar behoren. Nu heb ik de maxtor diamondmax 10+ 200gb sata vervangen door een western digital SE 200GB sata en deze doet het wel goed...! dus tja...het is gewoon ieder zijn eigen ervaringen, de ene heeft goede ervaringen met die, en de andere juist met dat merk HELEMAAL niet..... :wink: bmwmaster
Link naar reactie
Slechte ervaringen zijn schijven die binnen een jaar al de geest gaven ed. Ook veel lawaai maken en te warm werden. En wees maar niet bang, ik stapel ze echt niet op, mijn kast is van binnen max. 30 graden en dat lijkt mij toch best een mooie temp. Maar goed die slechte ervaringen/problemen kom ik vrij veel tegen op gathering.tweakers.net, en daar lees ik verder weinig over andere merken met vergelijkbare problemen. Maar goed, ik wou eigenlijk max. 100 euro uitgeven ex. verzendkosten, en dat moet ook geen probleem zijn met een Maxtor D.10, maar andere merken zijn weer 10 euro duurder (ook geen probleem, maar is een principe :wink: ). Dus vandaar de vraag wie er goede/slechte ervaringen hebben wet 200+ GB schijven. En merk je verschil in snelheid tussen een 8mb versie en een 16mb versie (als die al verkrijgbaar zijn...).
Link naar reactie
[quote:355788d7d7="Dracoplasm"] Maar goed die slechte ervaringen/problemen kom ik vrij veel tegen op gathering.tweakers.net, en daar lees ik verder weinig over andere merken met vergelijkbare problemen. [/quote:355788d7d7] Op zich niet verwonderlijk, omdat tweakers toch meestal voor Maxtors kiezen vanwege de goede GB/euro verhouding. En bij mij hebben 2 schijven het vrij snel begeven, de eerste was een Seagate en de tweede een WD. De 5 Maxtor schijven variërend van 40-200GB (waarvan ikzelf nog maar 1 in bezit heb, maar de rest doorgeschoven heb naar vrienden en familie) doen het allemaal nog prima.
Link naar reactie
Dat is idd netjes, wat voor koeling heb je in je kast, want zijn zo samen natuurlijk een leuke warmtebron... Ben momenteel alleen nog aan het twijfelen of ik er evt. nog een leuke snelle rator ofzo bij in druk, en dan 200 GB voor opslag/back-up. Ik heb alleen tegenwooridg alleen nog maar legaal spul en wat cd's op me schijf staan, dus zoveel opslag niet meer nodig, ik koop alle series die ik wil hebben ed. gewoon in Korea ed op dvd 8) Dus wellicht dat ik eerst aan een schijf van +/- 80GB genoeg heb, met een 10.000 RPM snelheid, ga ik dit trouwens ook echt merken in Games, OS, en dergelijke toepassingen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...