Ga naar inhoud

Kan niks meer van mijn schijf wissen hulp!


Aanbevolen berichten

Beste mensen sinds gisteren heb ik een uitermate merkwaardig probleem. Een van mijn harde schijven was hard opweg defect te raken dus ik heb er snel een nieuwe ingezet een Maxtor 200Gb. Deze zit er overigens al een maand of anderhalf in. Nu heb ik het restand aan data gekopieerd naar mijn nieuwe harddisk en de oude eruit gegooid. Alles draait perfect en stukken stiller maar nu kan ik in zijn geheel geen bestanden en oude overbodige data meer wissen. Overal schijnt op miraculeuze wijze een schrijfbeveiliging op te zitten. Waar dat nou weer opslaat joost mag het weten maar zelfs een simpel text bestand krijg ik niet gewist. Krijg zonder aanleiding dat er een schrijfbeveiliging op zit. Hoe los ik dit op want mijn schijf begint anders uit zijn voegen te barsten?
Link naar reactie
Ok, 1) doe eens rechtsklik op een file welke je niet kan wissen en selekteer dan eens een properties. Is het bestand soms alleen lezen ? Als je alleen fat32 hebt is dat in princiepe de enige beperking die er zou kunnen zijn. Bij ntfs zou het zo kunnen zijn dat je geen gebruikersrechten hebt om deze te kunnen wissen. rechtsklik op bestand en dan security tab. Jan Willem
Link naar reactie
Dit heb ik allemaal al gedaan en geen enkele attribuut is aangevinkt. Het moet te maken hebben met het kopieeren van al de data van mijn oude naar mijn nieuwe schijf. het verander van file paths etc. Ik krijg namelijk met werkelijk alle data die ik wil verwijderen de melding dat het path naar de desbetreffende bestand of programma niet gevonden kan worden :-? plus nog eens die vreemde schrijfbeveiliging. Ik begrijp er niets van. :x Ik kan echt gewoon niets meer verwijderen het wordt gewoon gewijgerd. Het heeft ook niet met de jumper voor slave en master te maken ik houd het zelfde probleem.
Link naar reactie
Heb wat nieuws ondekt waarmee jullie mij meschien verder kunnen helpen. Ik heb dus nu 1 harddisk in mijn systeem met twee partities C/D Alles wat op partitie D staat heeft een schrijf beveiliging gekregen ik weet niet hoe. Wanneer ik wat data van D naar C kopieer kan ik het wel van C wissen. Maar dan staat het nog steeds op mijn D partitie. Ik geloof dat ik mijn PC maar voor de metro gooi. :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...