anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Beste mensen sinds gisteren heb ik een uitermate merkwaardig probleem. Een van mijn harde schijven was hard opweg defect te raken dus ik heb er snel een nieuwe ingezet een Maxtor 200Gb. Deze zit er overigens al een maand of anderhalf in. Nu heb ik het restand aan data gekopieerd naar mijn nieuwe harddisk en de oude eruit gegooid. Alles draait perfect en stukken stiller maar nu kan ik in zijn geheel geen bestanden en oude overbodige data meer wissen. Overal schijnt op miraculeuze wijze een schrijfbeveiliging op te zitten. Waar dat nou weer opslaat joost mag het weten maar zelfs een simpel text bestand krijg ik niet gewist. Krijg zonder aanleiding dat er een schrijfbeveiliging op zit. Hoe los ik dit op want mijn schijf begint anders uit zijn voegen te barsten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 probeer het eens in veilige mode . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Nou ik heb het in safemode geprobeerd maar dat helpt ook niet. Op de een of andere manier is over bijna 200 gig aan data gewoon een schrijfbeveiling gezet. Krijg alles alleen weg door te formatteren maar daar begin ik niet aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Het lijkt vermoedelijk iets te maken te hebben met rechten. Heb je met het opnieuw installeren van de HD ook windows opnieuw geinstalleerd met ntfs als bestandssysteem ? Over welke win versie praten we over> Jw Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Ik heb Windows 2000 pro geinstalleerd. Ik dacht lekker meteen alles even opschonen maar krijg ik dit. Btw Ik heb maar 2 partities C,D alle bij FAT32 nooit NTFS gehad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Ok, 1) doe eens rechtsklik op een file welke je niet kan wissen en selekteer dan eens een properties. Is het bestand soms alleen lezen ? Als je alleen fat32 hebt is dat in princiepe de enige beperking die er zou kunnen zijn. Bij ntfs zou het zo kunnen zijn dat je geen gebruikersrechten hebt om deze te kunnen wissen. rechtsklik op bestand en dan security tab. Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Dit heb ik allemaal al gedaan en geen enkele attribuut is aangevinkt. Het moet te maken hebben met het kopieeren van al de data van mijn oude naar mijn nieuwe schijf. het verander van file paths etc. Ik krijg namelijk met werkelijk alle data die ik wil verwijderen de melding dat het path naar de desbetreffende bestand of programma niet gevonden kan worden :-? plus nog eens die vreemde schrijfbeveiliging. Ik begrijp er niets van. :x Ik kan echt gewoon niets meer verwijderen het wordt gewoon gewijgerd. Het heeft ook niet met de jumper voor slave en master te maken ik houd het zelfde probleem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 het beste is dat je windows en de applicaties op de nieuwe schijf installeert. Vervolgens de data van de ouwe schijf kopieren. Hierbij lijkt het me sterk dat er overal een schrijfbeveiliging opkomt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Precies wat je hier zegt heb ik gedaan en op al mijn data op mijn D partitie zit nu een schrijfbeveiliging die ik er niet af krijg. Nu nog de oplossing. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Heb wat nieuws ondekt waarmee jullie mij meschien verder kunnen helpen. Ik heb dus nu 1 harddisk in mijn systeem met twee partities C/D Alles wat op partitie D staat heeft een schrijf beveiliging gekregen ik weet niet hoe. Wanneer ik wat data van D naar C kopieer kan ik het wel van C wissen. Maar dan staat het nog steeds op mijn D partitie. Ik geloof dat ik mijn PC maar voor de metro gooi. :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Al bij de maxtor site gekeken bij hunFAQ of zo. Misschien en bekend probleem ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2005 Helemaal uitgeplozen. Heb er alleen de "big drive" driver gedownload. Maar even wat anders de partitie waarmee ik het probleem heb is een active partitie. Dus ik heb nu twee schijven met ieder een active partitie. Is die active partitie status ongedaan te maken of niet want ik denk dat daar een conflict onstaat. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2005 Kan oa met Partition Magic, kweet niet zeker of het met fdisk kan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 Heb partion magic 8.0 maar daarmee kan ik het niet ongedaan maken. Of ik kijk verkeerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 mshrak, Ik wil niet doorzeuren, maar toch lijkt het er erg veel op dat je ntfs gebruikt. Heb je win200pro op je nieuwe hd vanaf scratch geinstalleerd ? Zo ja dan zit het er toch dik in dat de installatie hier (als het een maagdelijke hd was) hier ntfs van heeft gemaakt. Jw Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 Ik vind het ook heel frustrerend maar het is toch echt een FAT32 partitie geen NTFS. Zowel disk management als partion magic geeft hem aan als FAT32 ik kan er niks anders van maken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen