Ga naar inhoud

Harddisk error, MTF beschadigt. Herstellen?


Aanbevolen berichten

Hoi, een van mijn harde schijven is gister helaas "gecrasht" en hij geeft nu aan dat de MFT beschadigt is. Ik heb verschillende topics gevonden waarin aangegeven staat hoe je de data terug kunt halen, maar is er niet een manier de boel te herstellen zodat ik hem weer gewoon kan gebruiken? Ik kan deze schijf nu namelijk niet benaderen via Verkenner, en ik heb ook eigelijk niet de mogelijkheid de gehele inhoud ergens anders heen te kopieren (mbv data recovery programma). [i:3671cb029b]Ik heb EasyRecovery Professional geinstalleerd, maar deze krijg ik helaas niet aan de praat, sluit meteen af na opstarten :-? Dus dit prog. kan ik helaas niet gebruiken[/i:3671cb029b] Het gaat om een 200 GB IDE schijf (van Western Digital). Iemand suggesties? [b:3671cb029b]Alvast bedankt[/b:3671cb029b] :wink:
Link naar reactie
[quote:c1d34bab36="jolo"][quote:c1d34bab36="k_koen_k"]Hoi, een van mijn harde schijven is gister helaas "gecrasht" en hij geeft nu aan dat de MFT beschadigt is. [/quote:c1d34bab36] Check http://www.ntfs.com/quest14.htm of deze link http://www.ntcompatible.com/thread14519-1.html[/quote:c1d34bab36] Bedankt voor je reactie, op deze sites wordt CHKDSK aangeraden, hij wil bij alleen niet draaien omdat hij aan het begin aangeeft dat de MTF is beschadigt. :(
Link naar reactie
[quote:9264e57d8e="k_koen_k"]Bedankt voor je reactie, op deze sites wordt CHKDSK aangeraden, hij wil bij alleen niet draaien omdat hij aan het begin aangeeft dat de MTF is beschadigt.[/quote:9264e57d8e] Heb je dit ook geprobeerd de pc op te starten via cd Windows XP, en te kiezen voor de reparatie console R Dus het gaat om een NTFS partitie? Je zou ook nog deze link kunnen checken http://www.experts-exchange.com/Storage/Q_21225741.html
Link naar reactie
[quote:af024b759a="k_koen_k"][quote:af024b759a="Bosje"]uitilies van WD downen : dacht lifeguard of safeguard. Misschien kan je daarmee wat redden[/quote:af024b759a] Om de een of andere reden werkt dat programma ook al niet :( Ik krijg meteen een "Verzenden/Niet-verzenden-scherm" van windows.[/quote:af024b759a] je moet hem ook op een floppy laten uitpakken en dan met de flop booten. Staat er echt hoor :wink:
Link naar reactie
[quote:9bcc06a67d="Bosje"][quote:9bcc06a67d="k_koen_k"][quote:9bcc06a67d="Bosje"]uitilies van WD downen : dacht lifeguard of safeguard. Misschien kan je daarmee wat redden[/quote:9bcc06a67d] Om de een of andere reden werkt dat programma ook al niet :( Ik krijg meteen een "Verzenden/Niet-verzenden-scherm" van windows.[/quote:9bcc06a67d] je moet hem ook op een floppy laten uitpakken en dan met de flop booten. Staat er echt hoor :wink:[/quote:9bcc06a67d] Ik had de windows versie gebruikt, ik zal nu de DOS versie eens proberen.
Link naar reactie
[quote:d605ae4562="jolo"][quote:d605ae4562="k_koen_k"]Bedankt voor je reactie, op deze sites wordt CHKDSK aangeraden, hij wil bij alleen niet draaien omdat hij aan het begin aangeeft dat de MTF is beschadigt.[/quote:d605ae4562] Heb je dit ook geprobeerd de pc op te starten via cd Windows XP, en te kiezen voor de reparatie console R Dus het gaat om een NTFS partitie? Je zou ook nog deze link kunnen checken http://www.experts-exchange.com/Storage/Q_21225741.html[/quote:d605ae4562] Via de Windows cd wordt die hele schijf niet herkent. Ja, het gaat om een NTFS partitie. Helaas kom ik via die link ook niet ver. :(
Link naar reactie
[quote:d24f09b106="k_koen_k"]Via de Windows cd wordt die hele schijf niet herkent. [/quote:d24f09b106] Wat gebeurd er dan precies, als je met de Windows XP cd opstart, en via de R naar de reparatie console gaat? Krijg je dan een foutmelding? Het gaat toch om een gewone ATA harde schijf? Dus geen SATA/RAID, of een andere controller, waarvoor drivers nodig zijn via F6 . [quote:d24f09b106="k_koen_k"] Met de DOS versie ook niet veel geluk helaas [/quote:d24f09b106] Wat geeft de WDC diagnostische software dan voor een foutmelding?
Link naar reactie
Als ik de met de Windows XP cd opstart krijg ik verder geen foutmeldingen, hij herkent gewoon de schijf niet. (Z: in dit geval) Ja, het is een ATA schijf. WDC werkt net zoals de windows versie om de een of andere reden niet. :( Ik kom na het booten via die diskette in een menu scherm, maar na enkele seconden "vliegen" de foutmeldingen door het scherm.
Link naar reactie
Ik kan op deze computer (waar verder niks mis mee is) de schijf niet bekijken via Verkenner. Met een datarecovery programma kan ik wel een aantal bestanden terug vinden, maar ruim niet alles. Zou het kunnen dat een andere pc de schijf wel gewoon kan openen? Lijkt me niet toch? [i}Stel, alle data kan gewoon weg, kan ik deze schijf dan gewoon weer formatteren en gebruiken? Als het even kan wil ik dit niet doen, maar mocht het nodig zijn, zou het dan kunnen?[/i]
Link naar reactie
[quote:e9b7049079="k_koen_k"] [i}Stel, alle data kan gewoon weg, kan ik deze schijf dan gewoon weer formatteren en gebruiken? Als het even kan wil ik dit niet doen, maar mocht het nodig zijn, zou het dan kunnen?[/i][/quote:e9b7049079] Waarschijnlijk niet. Om deze harde schijf te kunnen formatteren, zou je deze toch op zijn minst moeten kunnen zien, met de Windows XP cd en/of de diagnostische software van WDC. Je meldde dat het met Knoppix ook niet lukte. Zag Knoppix die harde schijf dan ook niet? Hoe wordt de WDC harde schijf gezien door de BIOS? Heb je het al geprobeerd met een andere 80 aderige ATA66/133 kabel? Als de WDC harde schijf nu Primary Slave is, heb je ook Secondary Master geprobeerd? En daarbij de jumper settings gecontroleerd/aangepast. Indien nodig zou je de WDC harde schijf zoals Henk Bakker al aangaf, kunnen testen in een andere pc. Al zou dat alleen maar zijn om te zien of de BIOS van die andere pc 'm wel correct detecteert. Of de Windows XP cd en/of de diagnostische software van WDC 'm zien.
Link naar reactie
In windows zie ik de schijf wel gewoon. Ik kan er alleen niet op komen. In mijn BIOS wordt de schijf gewoon herkent. Ik heb de kabels eens om gewisseld, maar ook dit maakt niks uit. Knoppix zag de schijf idd niet. Ik heb hem net ook even als Secondary Master gezet, maar ook dit haalt niks uit. Ik blijf de schijf wel zien in Verkenner, maar openen kan ik hem niet. In een andere pc wordt hij (net als in mijn pc) gewoon herkent in het BIOS. De diag. software van WD geeft aan dat er geen beschadigde sectoren aanwezig zijn op de schijf.
Link naar reactie
[quote:734987c738="k_koen_k"] In windows zie ik de schijf wel gewoon. Ik kan er alleen niet op komen.[/quote:734987c738] Voordat ik het vergeet. Had je ook al veilige modus geprobeerd? Test dit met en zonder netwerk ondersteuning. [quote:734987c738="k_koen_k"]In mijn BIOS wordt de schijf gewoon herkent. [/quote:734987c738]Ik bedoelde of de BIOS het merk, type en grootte juist weergeeft? Of daar geen rare onleesbare tekens tussen staan.[quote:734987c738="k_koen_k"] Knoppix zag de schijf idd niet. [/quote:734987c738] Hoe heb je dat gecontroleerd? Werd Knoppix bij jouw wel grafische gestart? Dus zag je op de KDE desktop harde schijf iconen, waar je op kon klikken? Was er een harde schijf icoon van de WDC harde schijf? Als Knoppix in tekst modus opstart, zou je de WDC harde schijf partitie zelf moeten proberen te mounten. Wat is dan de output van [code:1:734987c738] fdisk -l [/code:1:734987c738][Enter]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...