Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

SMART is de ingebouwde controleur die je harde schijven in de gaten houdt. Als je de melding krijgt DIE je krijgt en de boel ratelt van binnen, maak dan als de wiedeweerga een backup van je HD. Hij kan er elk moment mee ophouden. In de praktijk heeft SMART niet altijd gelijk, maar als je zelf ook al vreemde geluiden hoort, zou ik je HD niet meer vertrouwen en voor veiligheid kiezen.
Link naar reactie
De backup is gemaakt, daar was ik behoorlijk snel mee. De vreemde geluiden die heb ik al heel lang, http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=905012&highlight=#905012 dit geeft dat aan. En toen maar denken dat het de koeler was. Stel, ik gooi er zsm een nieuwe HD in, en ik krijg de zelfde fout... wat moet ik dan doen?
Link naar reactie
[quote:68a7347797="Sootyhippo"]En toen maar denken dat het de koeler was. [/quote:68a7347797]Dat kun toch controleren? Koeler eventjes stilzetten en luisteren. Soms is het makkelijker om het stekertje er even uit te halen. Als je dat doet tijdens het opstarten, dan zijn de risico's minimaal omdat de computer nog koud is. Oh ja, je moet wel een beetje weten waar je mee bezig bent. Geheel risicovrij is het niet. Bedenk wel dat er ook wel eens een draad op de ventilator kan liggen. Dat maakt dan ook een hels kabaal of zet zelfs de ventilator stil. Soms kun je de harde schijf ook even apart aansluiten om na te gaan hoeveel kabaal die maakt. Een Smart melding zou ik overigens altijd serieus nemen. Eventueel nog de garantie checken, misschien is RMA nog mogelijk.
Link naar reactie
Garantie is al lang vervallen, is namelijk een oude schijf. Heb ik overgenomen van een vriend van me. RMA??? Dat zegt me helaas niets, ben niet zo heel erg thuis met dat soort zaken... :oops: Tja, en die koeler, die had ik ff tegengehouden, en toen bleek het niet de CPU koeler te zijn. Het werd alleen maar erdere herrie, en toen dacht ik dat het de koeler van de voeding was. Die vervangen, en nu nog het probleem... :evil:
Link naar reactie
[quote:28b17bf9ad="Gerben"]RMA = return merchandise authorisation = toestemming van de leverancier om iets tbv. garantie op te sturen[/quote:28b17bf9ad] [quote:28b17bf9ad="Hans.Vosman"][quote:28b17bf9ad="Sootyhippo"]Garantie is al lang vervallen, is namelijk een oude schijf. Heb ik overgenomen van een vriend van me.[/quote:28b17bf9ad]Heel erg oud? Soms zit er 3 jaar garantie op. Wanneer je zeker bent dat het de HD is, dan zou ik die vervangen.[/quote:28b17bf9ad] Ik denk dat ik dit dan toch ook maar ga proberen... Dan moet ik alleen even aan die vriend vragen hoe oud de HD is. Ik ga vandaag 20 gig schijf halen, om zo lang even te gebruiken. Moet ik win xp en heel de andere programma's weer opnieuw installeren, of kan ik ze ook met een tooltje overzetten?
Link naar reactie
Ik wil idd ook voor mee gaan dan 20 gig, deze is namelijk gratis, alleen heb ik heel even daar het geld niet voor. :cry: Mijn systeem is AMD athlon 1400, 512 mb intern geheugen, dus dat zit wel goed. In mei kan ik pas een nieuwe HD kopen. Lang leve het vakantiegeld. Maar is er een tooltje om die belangrijke programma's te clonen naar de nieuwere schijf?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...