Ga naar inhoud

TFT scherm schoonmaken


Aanbevolen berichten

Wat is, naast het niet vuil laten worden, de beste manier om het TFT scherm van een laptop schoon te maken. Als het aan een wat grondiger schoonmaak toe is, is het dan beter om een speciaal reinigingsmiddel te kopen of is een druppeltje allesreiniger ook goed? Een zachte doek, of een zacht keukenrolpapiertje? Wil liever niet na een eerste schoonmaakbeurtje de rest van de levensduur van mijn splinternieuwe laptop naar een dof scherm zitten kijken.
Link naar reactie
De meeste allesreinigers bevatten een schuurmiddel, hierdoor is het niet verstandig om je scherm hiermee schoon te maken. Het verstandigste is om monitor doekjes te kopen (Dit zijn zakjes met 2 doekjes een vochtige en een droge). Je kan ook Screencleaner voor de monitor kopen, even op sprayen, in laten trekken, met een zacht doek uitwrijven en dan met een droge zachte droog wrijven.
Link naar reactie
Ik heb bij de vakhandel een spuitbus met een reinigingsmiddel gekocht die speciaal geschikt is voor het reinigen van TFT schermen e.d. Ik spuit het niet rechtstreeks op het scherm maar op een zacht doekje of een speciale (houtvrije) tissue, zo een die ook geschikt is voor briillenglazen. Ik gebruik het ook voor de laptop, PDA en mobiele telefoon. Werkt prima.
Link naar reactie
Nee! die bedoel ik niet. Ik weet niet of de vloeistof waarin deze gedrenkt zijn geschikt is voor een TFT scherm. Ik noemde speciaal brillendoekjes omdat je anders misschien een papieren zakdoekje neemt, en die zijn niet houtvrij en daardoor dus absoluut niet geschikt. Er zijn ook speciale 'droge' brillendoekjes en daarvan mag je verwachten dat ze wel aan genoemde eis voldoen. Een zacht doekje is natuurlijk ook prima.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...