Ga naar inhoud

Externe HD voor netwerk, waar koop je die?


Aanbevolen berichten

[quote:9b994cc656="Comp-Freak"]Btw heet het NAS. Network Attached Storage. 8)[/quote:9b994cc656]Kijk daar heb ik wat aan. Maar jammer genoeg zijn die ongelofelijk duur of een ding waar je dan alsnog een externe USB schijf op moet aansluiten. Iemand die mss weet waar je kan vinde wat ik wil? (behuizing die meteen op RJ45 gaat waar je zelf een HD in moet stoppe)
Link naar reactie
Linksys verkoopt een apparaat waar je een externe harddisk op kan aansluiten en die aan een netwerk kan worden gehangen. Je kunt natuurlijk ook een nieuwe computer in elkaar zetten waarin je een of meerdere harddisks propt en die je aansluit op je netwerk. In zo'n computer kun je dan een mobo met vastgesoldeerde via samuel cpu stoppen vanwege de lage prijs.
Link naar reactie
Ja zo doe ik het nu dus. Nadeel is alleen dat ik daar wel een dure (80,- is nog steeds niet niks...) 160GB erin kan hangen maar ik had er voor de test al mijn eige 160GB erin gehangen en daar haalde hij maar 6 MB/s terwijl die in mijn PC iets van 60MB/s haalt. Ik heb wel wat geld ervoor beschikbaar, maar om nu een complete extra PC te kope. En dan heb je natuurlijk weer het probleem dat windows kan crashen enz enz. Heb je mss iets van een linkje van dat Linksys apperaat? dank u :P EDIT: Bedoel je dit?: http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=35&scid=43&prid=640 Dat ziet er goed uit, nu nog ff zoeken waar ze die in NL hebben. En nog een USB 2.0 HD :wink: :P
Link naar reactie
[quote:bc6a65c692="Safihre"]Ja zo doe ik het nu dus. Nadeel is alleen dat ik daar wel een dure (80,- is nog steeds niet niks...) 160GB erin kan hangen maar ik had er voor de test al mijn eige 160GB erin gehangen en daar haalde hij maar 6 MB/s terwijl die in mijn PC iets van 60MB/s haalt. Ik heb wel wat geld ervoor beschikbaar, maar om nu een complete extra PC te kope. En dan heb je natuurlijk weer het probleem dat windows kan crashen enz enz. Heb je mss iets van een linkje van dat Linksys apperaat? dank u :P EDIT: Bedoel je dit?: http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=35&scid=43&prid=640 Dat ziet er goed uit, nu nog ff zoeken waar ze die in NL hebben. En nog een USB 2.0 HD :wink: :P[/quote:bc6a65c692] Dat apparaat bedoelde ik inderdaad. Waar wel even op gelet moet worden is dat de linksys nslu2 volgens mij ext3 als bestandssysteem gebruikt en geen ntfs, wat betekent dat de harddisk die aan dat linksys-ding wordt gehangen niet onder windows kan worden gebruikt. Dat linksysding en een usb-case kosten bij elkaar denk ik iets van 120 euro, een nieuwe computer kost 145 euro: mobo&cpu&geheugen&kast&netwerkkaart&verzendkosten bij gistron. Nadeel bij een nieuwe computer is dat je dan wel windows moet installeren op de harddisk en dat hoeft bij een linksys nslu2 dan weer niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...