Ga naar inhoud

[Opgelost] HP ScanJet 3200c (LPT-poort)


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik zag wel al dat er vaker problemen voorkwamen met XP en HP-scanners. Het is bij echter zo, dat ik geen USB uitgang op de scanner heb zitten, maar enkeld een Paralelle kabel, die op de LTP1 poort van de pc aangesloten dient te worden. De scanner, om maar mee te beginnen, werkt wel. Ook met de bekabeling is niets mis. Ik heb hem namelijk al wel -lichtelijk- aan de praat gekregen via een programmatje VITASCAN. (hij zag dat er een umax astra 1220P aangesloten werd, en heb via DIE drivers van internet, de scanner dus een beetje aan de praat kunnen krijgen, en wat kunnen scannen.) Maar dat is dus op deze manier niet echt de bedoeling. Ik heb daarom in Apparaatbeheer geprobeerd de umax astra 1220P driver bij te werken door de HP ScanJet 3200c driver te gebruiken. Het gevolg: Nu doet de scanner helemaal nix meer onder Windows XP Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik precies een scanner via LPT-poort moet aansluiten? Alvast bedankt! :wink:
Link naar reactie
[quote:f1d83b8164="Win2k"]in veilige mode de drivers weggooien van de scanner in de bios de ltp poort instellen op bidirectioneel en de drivers van hp instaleren, als je geen driver hebt voor xp dan de 2000 driver instaleren groet win2k[/quote:f1d83b8164] Deze stappen heb ik gevolgd, en mijn scanner werkt nu weer perfect! Super bedankt voor jullie reacites/hulp! :wink:
Link naar reactie
[quote:eb762252af="plextor"][quote:eb762252af="Win2k"]bidirectioneel dat heeft toch alleen met een printer te maken(plextor) scanners via ltp ook data heen en data terug[/quote:eb762252af]Printer Parallel Bidirectioneel.heeft niets met lpt te maken maar met com poort[/quote:eb762252af] hoezo met compoort ,lpt heeft het ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...