Ga naar inhoud

RAID Array aanmaken


Aanbevolen berichten

Ik heb een al werkend systeem met een RAID controller met daaraan 1 vaste schijf. Nu heb eenzelfde schijf erbij gekocht en wil ik een RAID 0 array aanmaken en vroeg mij af of dat dus nog kan ondanks dat ik alles al op die eerste schijf heb geinstalleerd. Ik wil dus het liefste niet alles opnieuw hoeven te installeren. Ik wil gewoon die extra schijf erbij doen en in een RAID 0 configuratie opnemen.
Link naar reactie
Het is heel eenvoudig: Dat kan niet :oops: Als je namelijk een array definiëert dan wordt alle data op die array gewist. Kun je niet beter een kloon maken van die schijf, je raid stripe set maken en dan die kloon terugzetten? Ik weet niet of imaging software de optie heeft om op een raid stripe set te kunnen installen maar dat zou je na kunnen vragen. Je moet namelijk altijd, als je twee lege schijven hebt, éérst de raid driver laden, waarna alle software geïnstalleerd wordt. En bovendien moet jouw BIOS de raid controller ook als bootable medium kunnen zien. Dit zijn tenminste de tips die mijn mainboardboekje geeft over het maken van een raid 0 array. Maar misschien heeft iemand anders er hier op het forum nog wel een mening over. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
[quote:630196c3a0="jwspruyt"]Als je namelijk een array definiëert dan wordt alle data op die array gewist. Kun je niet beter een kloon maken van die schijf, je raid stripe set maken en dan die kloon terugzetten? Ik weet niet of imaging software de optie heeft om op een raid stripe set te kunnen installen maar dat zou je na kunnen vragen. [/quote:630196c3a0] Dank je dit wilde ik eigenlijk weten ja. Of dus de schijven gewist worden bij het aanmaken van de array. Ik ga gewoon proberen dan om een kopie te maken en die dan later terug te plaatsen. Mochten mensen nog meer tips hebben dan hoor ik ze graag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...