Ga naar inhoud

Muis blijft aan NA uitzetten computer.


Aanbevolen berichten

Onlangs nieuw systeem gebouwd (specificaties zie hieronder), maar nadat ik de computer heb uitgezet, blijven tegenwoordig de lampjes op mijn toetsenbord en mijn optische muis branden. En ik weet zeker dat bij mijn vorige systeem (MSI KT3 bord) deze zelfde muis en toetsenbord echt volledig uit gingen. Maar nu blijft er dus gewoon spanning op staan. Eigenlijk vind ik dit geen goed idee (ik laat ook mijn TV niet op stand-by staan 's nachts) Kan je dit softwarematig aanpassen of moet ik een aparte schakelaar maken, waarmee ik de computer stroomloos maak na het uitzetten? PaulusP
Link naar reactie
Maar wat mij verbaasde is dat bij mijn nieuwe moederbord ineens de lampjes op muis en toetsenbord blijven branden, terwjil die voordien gewoon uitgingen als ik de PC uitzette. Want kast en operating systeem zijn gelijk gebleven. Is er een reden vanuit de moederborden fabrikant om dit zo te maken? Ik zie hier echt geen voordelen in. Ook eerdere ASUS borden hebben dit niet. Ik heb hier nog meer PC's staan, maar bij alle gaan toetsenbord en muis uit. Er is geen manier om dit via software aan te passen? PaulusP
Link naar reactie
Mijn operating sytem is WIndows 98 SE. Bij energie beheer --> computer uitzetten, kan ik kiezen tussen: uit of standby. Ik heb altijd al voor de optie UIT gekozen, ook in mijn vorige systemen. Er zijn geen aparte opties voor energiebeheer bij muizen of moederborden. Deze wijziging op moederborden is voor mij geen verbetering, want uit is uit, maar standby kan altijd problemen geven. PaulusP
Link naar reactie
Daar zijn zoveel redenen voor, maar doet er opzich niet toe lijkt me? Waarom er stroom op blijft staan? Dan kan je vaak gebruik maken van opties als de spatiebalk om de pc in te schakelen. Dat is eigenlijk alles. Gebruik je dat niet, dan zou het handig zijn om het uit te kunnen zetten. Het is aan de fabrikant of dat ook daadwerkelijk kan. Op mijn mobo kan ik het per usb hub (2 poorten) instellen. PS/2 blijft wel stroom houden, maar dat maakt niet uit omdat ik daar alleen het toetsenbord op heb zitten.
Link naar reactie
Inderdaad: geen XP. Om nog preciezer te zijn moet ik eigenlijk zeggen: geen XP MEER! Want ik heb dit namelijk enige tijd gebruikt (XP Professional) maar in die tijd gebruikte ik Opera als browser (nu Firefox), mijn email is altijd Eudora en voor muziek heb ik Winamp. Bij de installatie van XP heb ik geprobeerd dit zonder Internet Explorer, Outlook en Mediaplayer te doen, maar dat lukte niet echt. Daarna wel met succes handmatig verwijderd, maar toen kwamen de messages (bij iedere start): We have noticed you have no Internet Explorer; do you want to install this? en die vraag kreeg ik ook voor Outlook en dan ook nog eens voor Mediaplayer. En dat bij iedere start, ik werd hier niet goed van!:evil: Ik heb toen opstart bestanden aangepast en kreeg toen bij iedere start de mededeling dat opstartbestanden niet in orde waren: wilt u deze aanpassen? Nee, dat wil ik niet! Uiteindelijk heb ik besloten terug te gaan naar de laatste Windows versie die echt stand-alone was: W 98 SE. Ik heb hier ook wat aan geknutseld en bij het opstarten heb ik nu 96% sytem resources vrij! Mijn systeem loopt als een trein en geen bemoeizucht van Billy meer. Ik ben een tevreden mens. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd. PaulusP
Link naar reactie
[quote:0017d29e23="JZN"]Hij kan ook op usb werken met een bakje. om op teladen[/quote:0017d29e23] De meeste muizen kunnen wel op de usb poort, dat heeft niets met dat "bakje" te maken. De enige 2 muizen met een "bakje" waar ik ervaring mee heb (logitech mx700 en mx1000) kunnen ook op PS2. Die "bakjes" halen hun stroomvoorziening uit een adapter, niet uit de usb poort. :wink: Bij mij gaan de lampjes van m'n optische muis alleen uit als ze via USB aangesloten zijn, via PS2 blijft het ledje branden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...