Ga naar inhoud

gebruik,indeling (parititionering) en formatering


Aanbevolen berichten

Hallo Graag info over gebruik,indeling (parititionering) en formatering 2x HD Maxtor sata (serial ata) 120 GB Voorlopige heb ik de volgend indelingen : Schijf 1 C: Primair 6 GB met OS XP Prof Fat 32 (fat 32 om later een dualboot win 98 se te installeren en tevens om met Ghost 2003 te kunnen werken) Schijf 1 D 57 GB Hierop zou ik mijn uitvoer programma's en data files installeren,tevens zou ik hierop ook mijn swapfile zetten.(fat 32) Schijf 1 E 57 GB Hierop mijn foto's en muziek (fat 32) Schijf 2 F volledig 120 GB voor backups Ghost en voor tools te bewaren en te testen afgehaald van Internet Ik heb Paritition Magic 8.0 en ik kan eventueel huidige indeling door de leverancier geplaatst veranderen Vragen :: Win 98se en Ghost 2003 herkennen die de NTFS files niet ? Mag de swabfile op een andere paritition dan C gezet worden ? Is het raadzaam en beter de toepassings programma's en data op D te zetten inplaats vanop C Wat is het verschil en is beter en sneller HD 's Sata Serial ATA of IDE ? Hoe zou U de indeling uitvoeren op beide HD's ? Dank bij voorbaat Met vriendelijke groeten
Link naar reactie
Ik zou zelf Windows 98 iets van 6-8 GB partitie geven (wel primair). Voor Windows XP zou ik tenminste 16GB gebruiken. Vroeger zou ik ook 8GB nemen, maar dat is toch wel krap. Voor de WIn98 swap zou je een apart partitie kunnen nemen. Maximale swap is in principe daarvoor 512MB plus wat ruimte om de schijf vol indicatie te ontlopen, dus voor de Win98 swap vermoedelijk iets van 600MB. Voor WinXP zou ik niet te moeilijk doen. Kan gewoon op D:. Het is wel zo dat je voor dual boot dus wel eerst W98 moet installeren. Win98 kan geen NTFS gebruiken. Soms wel mogelijk met hulp programma's. Mijn ervaring is dat je meestal XP gebruikt. Persoonlijk zou ik op elke schijf tenminste 2 of meer partities maken. Zeker als het een FAT32 partitie betreft omdat die nogal grote clusters gebruikt. Dat is nogal ongunstig voor het schijfgebruik bij veel kleine bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...