Ga naar inhoud

Cardreader weg/traag opstarten


Aanbevolen berichten

Ik heb enige tijd geleden een gloednieuwe Medion PC gekocht maar tot mijn spijt moest ik ontdekken dat van de ene op de andere dag mijn ingebouwde card reader drives verdwenen waren uit Deze Computer (terwijl ze softwarematig goed geïnstalleerd zijn, zelfs na een complete herinstallatie bleef het probleem bestaan). Kan dit komen door een kortsluiting door het gedwongen moeten uitschakelen van de PC? Lijkt mij persoonlijk vreemd.... Ook is het zo dat sinds een aantal dagen mijn PC extreem traag opstart. Deze vertraging gebeurt nog voor dat windows XP geladen wordt. Het resetten naar fail-safe BIOS defaults had geen zin. Wel is opvallend dat deze vertraging zcih niet voordoet als ik de SATA mode op combined/auto/SATA only zet, maar dan niet alle IDE drives herkend. Hangen deze problemen misschien met elkaar samen?
Link naar reactie
De cardreader is niet verdwenen, je moet alléén een flash update draaien voor de cardreader. De cardreader wordt dan opnieuw geflashed, hierna wordt de PC automatisch gereboot. Dan vindt Windows de cardreader opnieuw als "nieuwe hardware gevonden", en wil de nieuwe hardware gaan nstalleren. Moet je dus even verwijzen naar de installatie driver voor de cardreader. Hierna werkt alles weer perfect. Dit komt redelijk vaak voor (Medion heeft geen verklaring hiervoor). Het extreem traag opstarten van de PC komt (P4 logo heel lang in beeld, in het proces voordat Windows opstart), doordat de cardreader niet meer werkt/gevonden wordt. Als je bovenstaande uitvoert, start de PC weer normaal (snel) op. Het heeft niets te maken met de BIOS instelling, maar met een slechte driver voor de cardreader, heb dit ook al kenbaar gemaakt bij Medion. Ik heb dit namelijk zelf uitgezocht (aangezien de helpdesk van Medion mij niet verder konden helpen), bij de Medion van mijn oom.
Link naar reactie
Bedankt voor de tip, op een ander forum werd dit ook al als mogelijk oplossing aangedragen. Jij bevestigt dit. Die andere persoon verwees me echter naar een map op de D-drive waar de firmware installer in zou staan, alleen heb ik die niet, of zie ik hem over het hoofd. Weet je waar ik eventueel aan die installer kan komen? Via de medion site zelf misschien?
Link naar reactie
De oplossing was (na lang zoeken) dus doodsimpel :roll::o . Computer uitschakelen, ook knop aan de achtertkant op 0, stekker er uit, powerknop 15 sec. ingedrukt houden en PC weer van stroom voorzien en aanzetten. Blijkbaar wordt hiermee de hardware opnieuw geïnitialiseerd. Dank aan allen voor de tips. Kan wat mij betreft een slotje op. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...