Ga naar inhoud

Laserprinter?


Aanbevolen berichten

Ik print 3/4 dagen per week een pagine of 15-25 per dag uit met mijn hp670/hp916(heb nog 3 gratis zwart patronen voor de 670 vandaar :P ). Zag echter op alternate laserprinters voor nog geen 200 euro. Normaal zijn laserprinters goedkoper dan inktjet geldt dat ook voor deze goedkopere laserprinters??? (wel vreemd dat de Laser EPL-6200L zogenaamd 825 Watt verbruikt lijkt me nog al veel aangezien de rest meestal 350 hebben)
Link naar reactie
825 watt, lijkt wel een stofzuiger. Maar als de tijd dat echt geprint wordt kort is, doet het er niet zoveel toe. Zelf heb ik al meer dan een jaar de Brother zwart-wit laserprinter, type HL 1430, in gebruik en ben daar zeer tevreden over. Energiegebruik: minder dan 5 W sleep, minder dan 70 W standby, minder dan 340 W printing. Toner: 3000 pagina's A4 bij 5% van oppervlak zwart Drum: 20000 pagina's A4 Om te zien wat de kosten worden, kun je nagaan hoe vaak je bij zo'n printer de drumkit moet vervangen en wat die kost.
Link naar reactie
in principe moet de drumkit jaren meegaan, gezien het feit dat een drumkit vaak bijna even duur is als een nieuwe printer. Ik heb nu ongeveer 8 jaar een hp laserjet 6l in gebruik, zeer goed apparaat en de kosten zijn lager dan die van een inktjet, ervan uitgaande dat je redelijk veel print. Ik heb nog nooit een drumkit hoeven vervangen btw.
Link naar reactie
Nou, als ik me er ook even mee mag bemoeien? Een jaar geleden voor mijn vader ook een laserprinter aangeschaft. Het gaat om de Samsung ML1210, en deze kostte dus precies €200, en voor dat geld zat er een tonercartridge in, en bovendien kreeg 'ie er een tweede gratis bij. O.K., deze waren slechts halfgevuld (dat zie je wel vaker), maar ondanks dat toch per cartridge om en de nabij de 2.500 afdrukken gehaald. Nu heb ik pas geleden op 'n website een nieuwe cartridge voor hem gekocht, deze had een prijs van €70, en die gaat bij een standaard dekking van 5% per pagina ongeveer 5000 pagina's mee! Daarvoor had 'ie een Apollo inkjet (zo eentje met een engine van HP, er moest ook HP inkt in), en toen kocht 'ie iedere maand een zwarte inktcartridge van een kleine €40! Tel uit je winst. Het stroomverbruik is niet echt relevant, hij maakt z'n printjes en daarna zet 'ie hem toch weer uit. Groetjes van Jan Willem :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...