Ga naar inhoud

Booten Zonder Grafische Kaart


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een school project, waarbij ik oa een pc zonder grafische kaart, toetsenbord en muis draaiend wil hebben. Nu wil het probleem dat hij waneer er geen grafkaart in zit, hij niet voledig opstart... hij komt niet in windows terecht waar ik hem kan besturen via RealVnc... Iemand enig idee wat van te voren te doen, drivers verwijderen van de kaart, komen er standaar foutmeldingen, en wat daaraan te doen? :D btw, zit ik bij het goede onderwerp? 8)
Link naar reactie
Een PC MOET voorzien zijn van een VGA kaart. Zo kaal mogelijk: Moederbord CPU Geheugen VGA Kaart Voeding Dan nog een medium om wat op te zetten of af te halen, invoer apparatuur en andere uitbreidingen. In jouwn geval bijv een netwerkkaart, hardeschijf, cdrom ed. Zonder monitor kan wel, het maakt dan kwa ruimte niet uit of er wel of geen vga kaart inzit.
Link naar reactie
Lijkt me sterk dat dat meerdere keren lukte... Een keertje kan wel, bij mij is ook wel ens *per ongeluk* een kaart los geraakt. Vaker moet je dat iig niet doen, bij elke keer kan hij de geest geven Het besturings systeem zou er niets mee te maken moeten hebben. Ik denk dat hij gewoon veel geluk heeft gehad met zn actie;-) Zonder toetsenbord gaat iig gemakkelijk, in het bios *Halt on All Error's* omzeten naar *All, but Keyboard*
Link naar reactie
Het idee was al in me op gekomen, maar dan moet ik dr wel zoeen in de buurt hebben, en de enige die daarvoor in aanmerking komt heeft wat temperatuur probleempjes :x Kan het trouwens zijn dat Windows er problemen mee heeft? en eventueel een ander os niet? Want hij lijkt (ik ga af opo geluiden, en de lampjes op het tobo) als of hij gewoon normaal langs het POST komt, maar pas bij windows blijft steken. pas na een sec of 45 kan ik de lampjes van het tobo neit meer aan uit zetten, dat komt overeen met het moment dat hij windows van de schijf gaat laden.
Link naar reactie
Als het goed is wel, idd zoals eerder gepost, door Bullit4live: [quote:192b2245fa="Bullit4live"]Zonder toetsenbord gaat iig gemakkelijk, in het bios *Halt on All Error's* omzeten naar *All, but Keyboard*[/quote:192b2245fa] Dit staat in de standard BIOS setup. (eerste sub-menu) Verder moet een moederbord eigenlijk al piepjes gaan geven als er geen videokaart is en komt hij ook niet door de post heen. Ik weet iig niet anders en heb toch al wel een redelijk aantal mobo's onder handen gehad :wink:
Link naar reactie
[quote:a05a03b97e="Bullit4live"]Nu wil het probleem dat hij waneer er geen grafkaart in zit, hij niet voledig opstart... hij komt niet in windows terecht waar ik hem kan besturen via RealVnc...[quote:a05a03b97e="Comp-Freak"]Een moederbord kan niet opstarten zonder videokaart. [/quote:a05a03b97e] [/quote:a05a03b97e] Hmm, ik heb het opstarten zonder videokaart op 1 van mijn pc's (Asus A7V266-E) geprobeerd. Als ik deze in de BIOS in Main Halt On selecteer [No error]. Wat inhoud dat deze bij geen enkele (niet fatale) error het opstarten onderbreekt. Dan klinkt tijdens het opstarten nog wel die pieptoon code voor het ontbreken van de videokaart, maar start wel helemaal tot in Windows XP. Ik kan deze vanaf een andere pc in het netwerk gewoon pingen, en bij de gedeelde mappen komen. Ook met SuSE Linux zonder videokaart werkt het. Dan kan ik 'm ook vanaf een andere pc pingen, of 'm bijvoorbeeld via ssh uitzetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...