anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Ik ben bezig met een school project, waarbij ik oa een pc zonder grafische kaart, toetsenbord en muis draaiend wil hebben. Nu wil het probleem dat hij waneer er geen grafkaart in zit, hij niet voledig opstart... hij komt niet in windows terecht waar ik hem kan besturen via RealVnc... Iemand enig idee wat van te voren te doen, drivers verwijderen van de kaart, komen er standaar foutmeldingen, en wat daaraan te doen? :D btw, zit ik bij het goede onderwerp? 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Een PC MOET voorzien zijn van een VGA kaart. Zo kaal mogelijk: Moederbord CPU Geheugen VGA Kaart Voeding Dan nog een medium om wat op te zetten of af te halen, invoer apparatuur en andere uitbreidingen. In jouwn geval bijv een netwerkkaart, hardeschijf, cdrom ed. Zonder monitor kan wel, het maakt dan kwa ruimte niet uit of er wel of geen vga kaart inzit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2005 Het maakt dus wel een beetje uit.... :( hij komt in een kast waar al een coimplete pc in zit. die bestuurd dus de andere. Is er geen enekel manier te bedenken om de grafische kaart eruit te halen? :o anders moet ik toch een manier zien te bedenken om een zo kleine mogenlijke rot kaaart te vinden :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Een moederbord kan niet opstarten zonder videokaart. Je zult dus gewoon een simpele kaart er in moeten doen, zonder monitor er aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 ok, hij draait idd prima met, maar doet niets zonder.. jammer. zijn er geen dummy kaarten in omloop? :roll: :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 hee maar ff wat anders, als je m zonder tobo opstart, geeftie een keyboard error Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Nee tdw, dat kan je uitzetten in de bios. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 ik heb ooit iemand gehoord die (terwijl de pc aan het lopen was) de vga kaart er gewoon heeft uit gehaald (ik ben dit nu zelf niet van plan, aangezien je toch wel je systeem volledig naar de haaien kan doen met zo een actie) zijn pc draaide wel onder Linux in plaats van XP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Lijkt me sterk dat dat meerdere keren lukte... Een keertje kan wel, bij mij is ook wel ens *per ongeluk* een kaart los geraakt. Vaker moet je dat iig niet doen, bij elke keer kan hij de geest geven Het besturings systeem zou er niets mee te maken moeten hebben. Ik denk dat hij gewoon veel geluk heeft gehad met zn actie;-) Zonder toetsenbord gaat iig gemakkelijk, in het bios *Halt on All Error's* omzeten naar *All, but Keyboard* Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 dit zal wel gaan onder elk os, maar hij heeft die grafische kaar vervangen door een netwerk kaart (om nog meer pc's aan zijn server te kunnen hangen) en ik denk niet dat XP genoeg kracht aan da gebruiker geeft om dit te forceren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Heb je geen HELE grote kans op kortsluiting door zo'n geintje uit te halen? door dit een keer met een tobo te doen, er uit trekken per ongeluk en er weer in zetten, heb ik dus het complete mobo om zeep geholpen... Die pci kaarten waren toch neit Plug and Play zoals Usb dat is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 PCI kaarten zijn idd niet plug and play... vraag mij niet hoe hij dat gedaan heeft! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 Misschien een idee om een moederbord met ingebouwde grafische kaart te gebruiken? Heb je in ieder geval geen extra kaart nodig die ruimte inneemt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 Het idee was al in me op gekomen, maar dan moet ik dr wel zoeen in de buurt hebben, en de enige die daarvoor in aanmerking komt heeft wat temperatuur probleempjes :x Kan het trouwens zijn dat Windows er problemen mee heeft? en eventueel een ander os niet? Want hij lijkt (ik ga af opo geluiden, en de lampjes op het tobo) als of hij gewoon normaal langs het POST komt, maar pas bij windows blijft steken. pas na een sec of 45 kan ik de lampjes van het tobo neit meer aan uit zetten, dat komt overeen met het moment dat hij windows van de schijf gaat laden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 [quote:2d72d12b39="Comp-Freak"]Nee tdw, dat kan je uitzetten in de bios.[/quote:2d72d12b39]bij mij en me zussie en me moeder niet.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 Als het goed is wel, idd zoals eerder gepost, door Bullit4live: [quote:192b2245fa="Bullit4live"]Zonder toetsenbord gaat iig gemakkelijk, in het bios *Halt on All Error's* omzeten naar *All, but Keyboard*[/quote:192b2245fa] Dit staat in de standard BIOS setup. (eerste sub-menu) Verder moet een moederbord eigenlijk al piepjes gaan geven als er geen videokaart is en komt hij ook niet door de post heen. Ik weet iig niet anders en heb toch al wel een redelijk aantal mobo's onder handen gehad :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 Dat hij niet piept kan goed.. er zit geen speaker in :lol: Ik zal vanavond ff een speakertje terugzetten, en nog eens kijken wat hij dan in te brengen heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 [quote:a05a03b97e="Bullit4live"]Nu wil het probleem dat hij waneer er geen grafkaart in zit, hij niet voledig opstart... hij komt niet in windows terecht waar ik hem kan besturen via RealVnc...[quote:a05a03b97e="Comp-Freak"]Een moederbord kan niet opstarten zonder videokaart. [/quote:a05a03b97e] [/quote:a05a03b97e] Hmm, ik heb het opstarten zonder videokaart op 1 van mijn pc's (Asus A7V266-E) geprobeerd. Als ik deze in de BIOS in Main Halt On selecteer [No error]. Wat inhoud dat deze bij geen enkele (niet fatale) error het opstarten onderbreekt. Dan klinkt tijdens het opstarten nog wel die pieptoon code voor het ontbreken van de videokaart, maar start wel helemaal tot in Windows XP. Ik kan deze vanaf een andere pc in het netwerk gewoon pingen, en bij de gedeelde mappen komen. Ook met SuSE Linux zonder videokaart werkt het. Dan kan ik 'm ook vanaf een andere pc pingen, of 'm bijvoorbeeld via ssh uitzetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 Ow, cool 8) Dan hoef je dus alleen de speaker er af te trekken en het werkt? Nou, als dat voor meer pc's geldt, dan is dit dus ook bruikbaar voor de TS. Zo leer je (bijna) elke dag wat nieuws :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen