Ga naar inhoud

USB 2 maar snelheid USB 1.1


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:824838296e="sjouwer"]Er is een snel USB-apparaat op een trage usb-hub aangesloten. je hebt dus een usb 1.1 poort op je moederebord kijk welke er wel met een hogere snelheid is anders is er maar een oplossing: een nieuwe pci kaart met usb 2 erop[/quote:824838296e] Dit krijg ik ook als ik de usb 2.0 driver niet heb geinstalleerd. DUs dat is niet altijd waar.
Link naar reactie
[quote:cdd06034e5="Martijn Hogendorf"][quote:cdd06034e5="sjouwer"]Er is een snel USB-apparaat op een trage usb-hub aangesloten. je hebt dus een usb 1.1 poort op je moederebord kijk welke er wel met een hogere snelheid is anders is er maar een oplossing: een nieuwe pci kaart met usb 2 erop[/quote:cdd06034e5] Dit krijg ik ook als ik de usb 2.0 driver niet heb geinstalleerd. DUs dat is niet altijd waar.[/quote:cdd06034e5]als het moederbord usb 1.1. standaard activeerd en jij installeerd de usb 2 drivers niet, wordt hij usb 1.1 dan is het een kwestie van drivers installeren
Link naar reactie
[quote:0a31fc5315="SVHC1"]Heb windows xp prof [b:0a31fc5315]zonder sp[/b:0a31fc5315].[/quote:0a31fc5315]...En daar zit volgens mij je probleem. USB drivers voor XP worden niet door de hardware fabrikanten geleverd, maar door Microsoft zelf. Je moet dus bij MS zelf de laatste drivers ophalen, want ik geloof dat er met SP1 een driverupdate is geweest. Sowiezo wil ik je sterk aanraden om minimaal SP2 te installeren + alle kritieke post SP2 updates. Dan ben je waarschijnlijk meteen van je driverprobleem af en heb je ten minste een up-to-date systeem.
Link naar reactie
[quote:b33c76a79a="SVHC1"]Nou hij zit aan de voorkant van mijn pc aangesloten en aan de achterkant maakt ook niets uit en het is pas gekomen nadat ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd.[/quote:b33c76a79a] Hier zegt die zelf het probleem al. Kwestie van drivers. Even zoeken op de asus site. Maar kan nu niet downloaden, de site ligt plat voor een groot deel.
Link naar reactie
Ik heb een P4P800 moederbord van Asus. Hun leveren idd geen usb drivers mee. Waarom niet? Omdat Windows XP standaard niet goed om kan gaan met usb2.0. Om dit probleem op te lossen moet je SP1 installeren. Daarna is het probleem verholpen. Jij hebt een iets ander mobo, maar in het bios kan ik de usb snelheid niet terugzetten naar 1.1.
Link naar reactie
Ten eerste: Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ten tweede: Ik heb net een nieuw Asus bord en USB2 drivers staan niet op de CD. Nadat ik in het CD-menu klikte op de knop 'USB2 installeren' klikte verscheen een tekstbestandje met de mededeling dat de USB2 drivers via Windows Update geinstalleerd zouden moeten worden. Dus ik heb alle updates nu, maar door het aansluiten van een USB2-apparaat kwam ik erachter dat de poorten nog steeds USB1.1 zijn. Ik zal de BIOS-settings nog even nakijken. En nog een keer die CD proberen: Als USB na het installeren van de servicepacks nu wél vanaf geïnstalleerd kan worden is de info-verschaffing op de CD op z'n minst beroerd te noemen. PS: Bij apparaatbeheer heb ik een uitroepteken staan bij een USB-apparaat, maar alles (op USB2 na) lijkt te werken.
Link naar reactie
[quote:1a04db2f22="Vv."] PS: Bij apparaatbeheer heb ik een uitroepteken staan bij een USB-apparaat, maar alles (op USB2 na) lijkt te werken.[/quote:1a04db2f22] Dat is de usb 2.0 interface. Druk met de rechtermuisknop op dat uitroepteken > Dit stuurprogramma bijwerken > Druk de asus cd-rom erin > Doorloop der wizard en laat windows zoeken naar de jusite driverrs op de cd rom. Nu zal het moeten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...