Ga naar inhoud

power callibration error


Aanbevolen berichten

Als ik een cd brand bij de snelheid 8x1200, krijg ik de melding "power callibration error".Bij de snelheden 2x300 en 4x600 is er niets aan de hand.Kon echter eerst wel op 8x1200 met dezelfde schijfjes branden. Heb een HP 12x8x32 brander , gebruik Nero5 als brandprogramma en schijfjes 52xspeed.Heb al op internet gezocht, maar werd ik niet veel wijzer van.Wat is een power callibration error precies en waar kan dit aan liggen en wat is er aan te doen?
Link naar reactie
Praktisch betekent dat, dat de reflectie van het laserlicht niet meer optimaal is, kortom de lichtopbrengst te laag is. Dat verklaart mogelijk, dat onder een lagere snelheid er wel gebrand kan worden. Zo ook zal het nog mogelijk zijn, dat je oude blauwe cdr's nog kunt branden, omdat deze net iets meer reflectie hebben, dan de huidige groene cdr's. Maar ook daar houdt het een keer op. Kortom, houdt je kerstboom in de gaten, maar dat wijze advies gaf Plextor ook al. En tussen de regels door lees je bij hem ook al een advies voor een merk. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...