anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Delen Geplaatst: 21 december 2004 Als ik een cd brand bij de snelheid 8x1200, krijg ik de melding "power callibration error".Bij de snelheden 2x300 en 4x600 is er niets aan de hand.Kon echter eerst wel op 8x1200 met dezelfde schijfjes branden. Heb een HP 12x8x32 brander , gebruik Nero5 als brandprogramma en schijfjes 52xspeed.Heb al op internet gezocht, maar werd ik niet veel wijzer van.Wat is een power callibration error precies en waar kan dit aan liggen en wat is er aan te doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 callibration error laser kop kapot. het wordt kerst dus even een nieuwe brander onder de kerstboom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 Praktisch betekent dat, dat de reflectie van het laserlicht niet meer optimaal is, kortom de lichtopbrengst te laag is. Dat verklaart mogelijk, dat onder een lagere snelheid er wel gebrand kan worden. Zo ook zal het nog mogelijk zijn, dat je oude blauwe cdr's nog kunt branden, omdat deze net iets meer reflectie hebben, dan de huidige groene cdr's. Maar ook daar houdt het een keer op. Kortom, houdt je kerstboom in de gaten, maar dat wijze advies gaf Plextor ook al. En tussen de regels door lees je bij hem ook al een advies voor een merk. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 Als ik dan een nieuwe zou kopen zou ik een DVD brandertje erin zetten. Bijvoorbeeld de NEC 3500 is een erg goede koop volgens veel testen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 Als je deze nog wilt redden kan je proberen of een schoonmaak cd werkt. Echter zijn branders tegenwoordig zo goedkoop dat dat de moeite niet meer waard is. Ik zou idd voor een Lite-On gaan als je een nieuwe koopt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2004 Yep Lite-on : waarschijnlijk zijn de nieuwe net als de ldw811s 2-sheep burners. (kan je perfecte veiligheidskopien sd2/3 mee maken) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen