Ga naar inhoud

cd-brander defect?


Aanbevolen berichten

[ik gok op dit forum......] moet voor een orkest een aantal audiocds branden. nooit een probleem, maar nu wel. mijn cyberdrive cdrw 16x is weliswaar niet de nieuwste maar gaf nooit problemen. nu echter: tikken aan het einde van, tussen, cq aan begin van sommige audiotracks. en alleen maar op díe plekken. heb nu drie brandprogjes ingezet, maar elke keer weer dit probleem, alleen valt niet te voorspellen in welke tracks cq overgangen het zich zal voordoen, en ook bij 2 cds binnen één programma is dat ongewis. vandaar dat ik ga denken in de richting van de brander als schuldige. of maak ik een denkfout??
Link naar reactie
Zul je altijd zien: Als het moet dan lukt het niet meer :-? Het eerste waar ik aan zit te denken is een vuile lens van de speler. Koop een reinigings-cd en gooi die er eens in. Je kunt ook de speler uitbouwen, het kapje eraf halen en voorzichtig het lensje van de laser schoonmaken met pure alcohol of iets dergelijks. Verder kan een nieuwe firmware update ook nog wel eens helpen, kijk eens op de site van het merk. Groetjes van Jan Willem :wink:
Link naar reactie
[quote:f749ed41ab="derkdejong"]moet voor een orkest een aantal audiocds branden. nooit een probleem, maar nu wel.[/quote:f749ed41ab]Moet je de CD's eerst rippen voor je ze brandt? Anders kan daar wel eens het probleem in liggen. Kleine krassen op het origineel kunnen ervoor zorgen dat je brander 'de hik' krijgt, wat resulteerd in klik en plop geluiden in de image. Die worden dan keurig terug op CD gebrand.
Link naar reactie
ik ga uit van wav-bestanden die bij afspelen op de pc van alle smetten vrij lijken. bovendien kan ik, zoals gemeld, geen regelmaat ontdekken bij welke track(s) de tikken zich voordoen. maar het wordt merkwaardiger: ik heb nu eens eerst een image laten maken in cdmate en verdorie in het gebrande resultaat ook weer tikken, maar nu weer op ándere plekken.
Link naar reactie
Ik heb ooit ook het probleem gehad, maar dat was met een echt antieke brander in een oud beestje (1996), daar had ik al tikken mee als je ff tegen het bureau stootte of de deur dicht deed, ook de tik van het badkamerlichtknopje was een boosdoener. Verder heb ik met mijn nieuwe pc met nieuwe brander ook zoiets gehad, maar dat lag aan nero, dat was een nogal oude versie, dus had ik maar nero 6 gekocht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...