anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Delen Geplaatst: 18 november 2004 [ik gok op dit forum......] moet voor een orkest een aantal audiocds branden. nooit een probleem, maar nu wel. mijn cyberdrive cdrw 16x is weliswaar niet de nieuwste maar gaf nooit problemen. nu echter: tikken aan het einde van, tussen, cq aan begin van sommige audiotracks. en alleen maar op díe plekken. heb nu drie brandprogjes ingezet, maar elke keer weer dit probleem, alleen valt niet te voorspellen in welke tracks cq overgangen het zich zal voordoen, en ook bij 2 cds binnen één programma is dat ongewis. vandaar dat ik ga denken in de richting van de brander als schuldige. of maak ik een denkfout?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 Zul je altijd zien: Als het moet dan lukt het niet meer :-? Het eerste waar ik aan zit te denken is een vuile lens van de speler. Koop een reinigings-cd en gooi die er eens in. Je kunt ook de speler uitbouwen, het kapje eraf halen en voorzichtig het lensje van de laser schoonmaken met pure alcohol of iets dergelijks. Verder kan een nieuwe firmware update ook nog wel eens helpen, kijk eens op de site van het merk. Groetjes van Jan Willem :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 weet de buma dat je voor derden audio cd's aan het branden bent. lekker slim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 geen paniek: wie zegt dat het om audio gaat waar rechten op rusten...? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 [quote:b2f324db44="derkdejong"]geen paniek: wie zegt dat het om audio gaat waar rechten op rusten...?[/quote:b2f324db44] overal staan rechten op . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2004 volgens mij heeft plextor een slechte bui..... back to topic: schoonmaken van de lens geen afdoende optie gebleken. iemand een andere ingeving? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 feurio al geprobeerd, dat is het beste stukje software om audio te branden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 [quote:f749ed41ab="derkdejong"]moet voor een orkest een aantal audiocds branden. nooit een probleem, maar nu wel.[/quote:f749ed41ab]Moet je de CD's eerst rippen voor je ze brandt? Anders kan daar wel eens het probleem in liggen. Kleine krassen op het origineel kunnen ervoor zorgen dat je brander 'de hik' krijgt, wat resulteerd in klik en plop geluiden in de image. Die worden dan keurig terug op CD gebrand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 ik ga uit van wav-bestanden die bij afspelen op de pc van alle smetten vrij lijken. bovendien kan ik, zoals gemeld, geen regelmaat ontdekken bij welke track(s) de tikken zich voordoen. maar het wordt merkwaardiger: ik heb nu eens eerst een image laten maken in cdmate en verdorie in het gebrande resultaat ook weer tikken, maar nu weer op ándere plekken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Heb je ook verschillende merken cd-r's geprobeerd? misschien heb je gewoon een doosje\spindle met k*t cd-r's vol met beschadigingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 (nog) geen andere cdrs geprobeerd: ik gebruik al jaren alleen maar tdk en hoefde tot nog toe nooit iets weg te gooien. eerdere cdrs uit deze spindel (data én audio (voor eigen gebruik...) gekopieerd met alcohol) gaven evenmin problemen. firmware inmiddels geupdate, maar probleem blijft, grr!#!!gr. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Je kan de cd eens scannen op brandkwaliteit met nero-cdspeed (onder het extra menu) www.cdspeed2000.com is geloof ik de site voor de nieuwste versie. Trouwens het merk zegt niet zoveel over de kwaliteit van een cd, de mediacode zegt meer en het is bekend dat TDK bij meerdere hun cd's inkopen. (kwaliteit kan dus wissellen) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 ik ben eruit: het blijkt toch iets met de software van doen te hebben. werken zonder nero is me een tijdje goed bevallen, maar de gedownloade demo 6601 bleek het allemaal wél zonder tikken te kunnen doen. merkwaardig, merkwaardig! enfin, ik tel naast de mislukte schijfjes nu ook mijn zegeningen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Frappant, ik ben dit fenomeen ook al eens tegengekomen, i.c.m. het gebruik van Soundforge. Heb toen de optie "stiltes aan het eind van een audiotrack weglaten" afgevinkt, met acceptabel resultaat. Het gebruik van een oude NERO 5.18 versie was optimaal, maar werkt niet onder Winnt/XP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Ik heb ooit ook het probleem gehad, maar dat was met een echt antieke brander in een oud beestje (1996), daar had ik al tikken mee als je ff tegen het bureau stootte of de deur dicht deed, ook de tik van het badkamerlichtknopje was een boosdoener. Verder heb ik met mijn nieuwe pc met nieuwe brander ook zoiets gehad, maar dat lag aan nero, dat was een nogal oude versie, dus had ik maar nero 6 gekocht. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen