Ga naar inhoud

Twee partities samenvoegen van externe USB schijf


Aanbevolen berichten

Ik heb een externe schijf via USB aan mijn laptop hangen. Er staan twee NTFS partities op (1 van 33GB en 1 van 6GB, ongeveer dan). Ze zijn allebij geformatteerd. Nu wil ik deze samenvoegen met partition magic. Dat wil hij dan dus doen tijdens opstarten. Maar tijdens opstarten staat deze USB schijf nog uit en meld hij dat het apparaat niet bereikbaar is. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Link naar reactie
Ik meende dat PM dit on-the-fly kon, maar als jij zegt dat ie opnieuw moet opstarten geloof ik dat. :lol: Staat er eigenlijk al data op de schijf? Anders zou je de extended 'partitie' kunnen verwijderen, waarmee ook beide logische stations verdwijnen, en vervolgens schoon kunnen beginnen. Je creëert dan opnieuw een extended partitie, en vervolgens (meen ik...) een logische partitie. Wanneer er wél al data opstaat weet ik het niet. :roll:
Link naar reactie
[quote:dd834c5247="Kjiratsiekoedel"]Ik heb een externe schijf via USB aan mijn laptop hangen. Er staan twee NTFS partities op (1 van 33GB en 1 van 6GB, ongeveer dan). Ze zijn allebij geformatteerd. Nu wil ik deze samenvoegen met partition magic. Dat wil hij dan dus doen tijdens opstarten. Maar tijdens opstarten staat deze USB schijf nog uit en meld hij dat het apparaat niet bereikbaar is. [/quote:dd834c5247] En als je nu in Windows XP via de icoon in de systeem tray, Hardware veilig verwijderen de externe usb harde schijf stopt, zodat deze niet meer zichtbaar is in de verkenner. En dan pas gaat samenvoegen met Partition Magic.
Link naar reactie
[quote:ad7c5d1384="jolo"]En als je nu in Windows XP via de icoon in de systeem tray, Hardware veilig verwijderen de externe usb harde schijf stopt, zodat deze niet meer zichtbaar is in de verkenner. En dan pas gaat samenvoegen met Partition Magic.[/quote:ad7c5d1384] dat zal ik eens proberen. Verder heb ik al geprobeerd beide partities te verwijderen, maar hij start dan echt opnieuw op. 't is trouwens PM 8
Link naar reactie
[quote:e0530bb492="Kjiratsiekoedel"] 't werkt niet. Als hij is verwijderd ziet PM hem niet meer [/quote:e0530bb492] Daar had ik nog niet aan gedacht. Is die PM8 van PowerQuest? Waarschijnlijk ondersteund deze alleen de externe HD in Windows XP. Met de nieuwe PM8 van Symantec zou dat wel moeten kunnen. Maar als je geen nieuwe Partition Magic wilt aanschaffen, zou je het kunnen proberen met een [url=http://www.knoppix.net/]Knoppix LiveCD.[/url] Daarmee kun je behalve de partities verwijderen, ook nog eventuele bestanden van die externe HD kunnen back-uppen. De nieuwe partitie(s) kun je dan weer aanmaken met de oude PM8.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...