Ga naar inhoud

Nieuw geheugen geplaatst, 128 i.p.v. 256? help?


Aanbevolen berichten

Helaas, heb eerst nieuwe bankje in slot 1 geplaatst, maar het BIOS ziet hem voor 128 MB aan (of 130xxx KB om precies te zijn). In de BIOS-settings staat dat SPD de geheugen instellingen regelt m.b.t. CAS-latency e.d.. Ik kan dit wel gaan veranderen, maar weet ook niet hoe of wat. Ik heb de grootste bank (256) in slot 1 laten zitten, en de oude (128) in het 2e geplaatst, met als gevolg wederom 256MB. Wat nu? EDIT: zie net iets in Everest wat mijn aandacht trekt; bij de geheugeninstellingen staan 2 snelheden aangegeven. Voor de 256-bank is dit: @ 133 Mhz 3.0-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS) @ 100 Mhz 2.0-2-2-5 (CL-RCD-RP-RAS) en voor de 128-bank: @ 100 Mhz 3.0-3-3-5 (CL-RCD-RP-RAS) @ 76 Mhz 2.0-2-2-4 (CL-RCD-RP-RAS) Als CL voor CAS-Latency staat, wat ik vermoed, en beide banks op 100Mhz draaien, heeft de nieuwe CAS 2 en de oude CAS 3. SPD in het bios had geloof ik zelf "CAS 3T" geselecteerd. Zou hier het probleem kunnen liggen?
Link naar reactie
[quote:571b667455="gerardb"]Hoi, er loopt net een vriend de deur uit die een soortgelijk probleem heeft. Heeft vrijdag op de HCC dagen ook 256 Mb gekocht. Hij heeft een Packard Bell PC Pentium 3 300 Mhz. In dat apparaat draait alleen 66 of 100 Mhz geheugen. Volgens de verkoper was het 100 Mhz. Er ingezet en niet draaien dus. Het nummer dat op het geheugen staat gecontroleerd via Google, bleek het 133 Mhz. te zijn. Dan kun je het in ieder geval bij een PB vergeten. Hij had er toevallig ook € 30 voor betaald, misschien bij de zelfde stand? Misschien kun je via de handleiding van het moederbord er achter komen of dit ook jou mogelijke probleem is.[/quote:571b667455] Bull! Als een systeem 100 Mhz geheugen gebruikt kan het ten alle tijde 133 aan. Mogelijk dat een 'merk' pc niet alle (B) merk modules herkent? Packard Bell gebruikt gewoon a-merk mobo's; meestal MSI of Gigabyte. Het loont heden ten dage niet meer eigen merk mobo's te maken...
Link naar reactie
@ gerardb: Draai ook eens Everest anders. Zoals ik hiervoor beschreven heb geeft het aan dat (in ieder geval bij mij) het geheugenbankje op zowel 100Mhz als 133Mhz draait. Op die PB van je vriend moet dat dus ook geen probleem zijn. Misschien ligt het bij jou (ook) aan een BIOS-setting? En heb je het bankje er al eens solo in geprobeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...