Ga naar inhoud

HP Scanjet 5P


Aanbevolen berichten

Ik heb deze scanner. Hij wordt gewoon herkend in XP (plug en play). Ik had hem in mijn oude PC een PIII 550 op het standaard meegeleverde SCSI kaartje. Het meegeleverde SCSI kaartje werd niet standaard herkend door XP dus heb ik een driver van Windows 2000 gebruikt die te downloaden is op de website van de fabrikant. Nu heb ik in mijn nieuwe PC (heb geen ISA meer) een Adaptec SCSI kaartje de 2940AU en deze werkt probleemloos. Je hebt een SCSI kaartje met een externe 50 pins connector nodig.
Link naar reactie
Helemaal juist. Op mijn site is nog wat informatie te vinden over de originele HP software, het installeren van de Windows 2000 driver en het gebruik van de nieuwere HP software. De standaard scanjet driver van Windows XP voldoet heel goed. De scanjet driver van HP conflicteert (volgens mij) met de WIndows XP driver. Omdat ik met de HP driver alleen maar problemen had, gebruik ik zelf de WIndows XP driver. Daar hoef je verder niks voor te doen. Wanneer de SCSI kaart herkend is, volgt de rest vnazelf. Wat betreft het kopieer programma, ik heb gemerkt dat Photocopier onbruikbaar wordt wanneer meerdere scanner drivers actief zijn. Dat programma bevat geen optie om de juiste scanner te kiezen, daarmee is het programma dus niet altijd te gebruiken. Voor de printer geldt iets vergelijkbaars, alleen kan daarvan de Windows instelling worden aangepast.
Link naar reactie
Dank voor jullie reactie. (Heb nog niet naar de genoemde URL's gekeken, chronisch tijdgebrek, maar dat komt nog.) Mag ik voorlopig concluderen dat een "Adaptec SCSI kaartje de 2940AU" als [u:9262e17993]voorbeeld van een "SCSI kaartje met een externe 50 pins connector[/u:9262e17993]" met de Scanjet 5P door XP herkend wordt en je de voorgestelde (XP) driver kan accepteren?? Als jullie dit pos. kunnen bevestigen kan ik aan de slag..... Groet, Ton
Link naar reactie
Ik gebruik ook de standaard XP driver voor deze scanner. Ik vind de scans erg goed. Verder gebruik ik geen HP software ik scan het direct in Photoshop. En een SCSI kaartje kan je makkelijk tweedehands kopen, ik heb voor 10 EURO mijn Adaptec PCI kaartje gekocht. Kijk eens op Marktplaats of EBAY er is genoeg te vinden. Kijk alleen goed naar een externe 50 pins connector want je hebt ze met verschillende aansluitigen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...