Ga naar inhoud

nieuwe HD, hij ziet maar 137 van de 160GB


Aanbevolen berichten

ik heb een nieuwe HD gekocht, een Western Digital Caviar SE 1600JB 160GB dus, klopt het dat windows hem ziet als een 127GB schijf(staat 137.152..... bytes en dan 127GB) in plaats van 160GB? heeft iemand hier een oplossing voor? mijn spec. Windows XP Pro SP1 AMD Athlon XP 1800+ 512MB SDRAM geheugen Western Digital 800JB 80GB Western Digital 1600JB SE 160GB Radeon 9700Pro
Link naar reactie
neej ik heb gewoon nieuwe installatie gedaan. ik heb een prog. van wester digital zelf geinstalled maar snap niet hoe dat werkt(om de grens aan GB te omzeilen), het heet Data Lifeguard. weet iemand hoe dat werkt? en ik heb nog een vraagje nl. hij heeft de schijf letters veranderd waardoor windows nu op G staat en mijn spellen op C :-? , is dit weer te veranderen?
Link naar reactie
[quote:478d609921="beanie de boon"]hij heeft de schijf letters veranderd waardoor windows nu op G staat en mijn spellen op C :-? , is dit weer te veranderen?[/quote:478d609921]Hij = dat programma of wie? Begrijp ik het goed: er staat slechts één windows op je schijf en die staat op G? Als het zo is, is slechts een nieuwe installatie de oplossing. Je kan natuurlijk proberen via configuratiescherm, schijfbeheer de naam van je schijf te wijzigen, maar dan blijven al je registerverwijzigingen naar de oude schijf wijzen en slaat je systeem tilt... (en dan wordt het - als het al zou lukken ? - zeker een herinstallatie) Ps: die life guard heb jij er zelf op gezet?
Link naar reactie
[quote:925595e5ca="jackdegek"].......Als windows niet de hele grootte van de schijf herkent, moet je volgens mij service pack 1 installeren, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.[/quote:925595e5ca] dat is volgens mij alleen nutig als de schijf niet met windows is beplakt en de cd-rom van windows tijdens de instalatie al service pack 1 of 2 heeft
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...