Ga naar inhoud

Netwerkkaart die je CPU minimaal belast?


Aanbevolen berichten

Ik las in de C!T een stukje in het artikel over netwerkchips. Nou ga ik regelmatig naar LAN's, en daar download ik nogal wat via DC++ e.d. Echter ga je niet alleen naar LAN's om te downloaden maar ook om het nodige te gamen. Nou gaat dat bij mij niet samen, en al helemaal niet wanneer ik met enkele MB/s aan het uploaden ben. M'n fps zakt dan naar 5 ofzo. In het artikel stond een tabelletje van CPU belasting bij verschillende NIC chips. Realtek scoorde daarbij zeer slecht, en Intel weer heel goed. Laat ik nou net een Realtek chippie op m'n moederbord hebben. Ik vroeg mij dus af, of dit veel scheelt, als ik dus een NIC aanschaf met een Intel Pro chippie erop o.i.d. Iemand die daar ervaring mee heeft? Ik dacht namelijk altijd dat het aan de doorvoersnelheid van je schijf lag.
Link naar reactie
Volgens mij komt het niet doordat je netwerkkaart je systeem belast, maar doordat er constant data op je hdd wordt geschreven en dat maakt het zo traag. Heb het ook wel een keer op een lan gedaan: iets downloaden van iemands pc en daarna een spel spelen, dat ging dus voor geen meter. Ook als iemand van jou pc iets afhaalt als jij een spel aan het spelen ben dan gaat het ook erg traag. En nu zie ik dat het om het downloaden via DC++ gaat :P maar goed hetzelfde kan van toepassing zijn, hoe snel download je daar dan?
Link naar reactie
[quote:e244ef43be="Orcer"]Ik heb goede ervaringen met zo'n sweex ding van 10 euro. Ik ben er zo geoed als niets mee achteruitgegaan in fps.[/quote:e244ef43be] maar heeft die NIC dan ook andere dingen te doen als je aan het gamen bent? want daar ligt het verschil. als die NIC alleen data voor je game aan het versturen is, kan iedere NIC het aan ( inclusief 10Mbit). het verschil treed op als je ook andere dingen gaat doen. [url=http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=features&pathtype=purchase&sku=3C905C-TX-M]3com[/url] heeft hele mooie netwerkkaarten die zelf een hoop rekenen ( itt sweex kaarten en andere realtek meuk) Maar aan de andere kant, als je fps optimaal moet zijn, moet je niet gaan down- of uploaden. dat werkt altijd negatief. En meerdere hardeschijven wil denk ik ook wel helpen om het sneller te laten gaan. EDIT: Ik denk dat dit soort kaarten je ongeveer een euro of 30 zullen kosten. Peanuts op een heel systeem dus.
Link naar reactie
Dus een onboard intel chippie is wel goed? Mooi 8) Dat ie traag gamed kan natuurlijk ook zijn dat je net te weinig ram hebt. Als je dan ook nog gaat downloaden moet ie de hele tijd swappen. Gisteren op de pc van mn broertje UT2004 getest. Dik traag. 512 MB erbij en liep echt als een zonnetje. (zat eerst al 512 in) Kwam ook daardat ie telkens swapte. Ik weet niet of het hier van toepassing is, maar tis een id. Zijn er btw programma's die de cpu belasting testen van specifieke onderdelen?
Link naar reactie
Heb 1GB RAM, dus dat is het niet. Ook Heb ik 3 HDD's in m'n PC hangen. Echter m'n OS en spellen staan op een andere schijf als waar ik naar download. En dan misschien een domme vraag maar ik heb er nooit bij stil gestaan: Wordt je schijf zwaar belast wanneer jij naar iemand upload? Want in principe schrijf je zelf dan niks weg.
Link naar reactie
[quote:72a41ad164] maar heeft die NIC dan ook andere dingen te doen als je aan het gamen bent? want daar ligt het verschil. als die NIC alleen data voor je game aan het versturen is, kan iedere NIC het aan ( inclusief 10Mbit). het verschil treed op als je ook andere dingen gaat doen. [/quote:72a41ad164] Dan ben ik ook aan het downloaden. Ik heb echter maar een een 416 kb verbinding, dus ik krijg niet zoveel data per seconde op de schijf, dus minder belasting.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...