Ga naar inhoud

Nieuwe harddisk!?!?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Seagate harddisk, die draait op 5400 rpm. Ik wil graag een snellere harddisk (7200 rpm). Moet ik dan de snellere harddisk als master instellen en daar mijn Windows-installatie opzetten? En zo ja, kan ik dat dan van de andere harde schijf kopieren? Ik ben een beginneling op dit gebied, dus wie kan mij helpen?? :o Superdude
Link naar reactie
[quote:5b2b1dc79d="Anjo"] Als je niet teveel data hebt, die wegbranden en eenschone instalatie doen, meer werk maar dan loopt t weer als een zonnetje[/quote:5b2b1dc79d] Je kunt ook gewoon die oude hd als slave naast je nieuwe hd hangen na schone installatie van Windows. Kun je de data gewoon van ene naar andere hd kopieren.
Link naar reactie
[quote:f7c3ac0036="Nilis"] Dit is toch een behoorlijk werkje, kan het niet wat slimmer, dus met minder werk?!?! Superdude[/quote:f7c3ac0036] Anjo zegt dat een ghost op die nieuwe harde schijf niet gaat werken. Dit neem ik van 'm aan, heb 't zelf nooit geprobeerd. Er zit dan niet veel anders op dan alles opnieuw te installeren. Er gaat wat tijd in zitten, maar je hebt dan wel een schone PC. En eerlijk gezegd.. zo heel erg veel tijd kost het toch niet? Paar uurtjes, dan draait alles als 'n zonnetje. Tenminste.. als je 'n beetje een recente PC hebt :)
Link naar reactie
[quote:4b1c60100a="Nilis"]Ik ben er trouwens net achter gekomen dat mijn moederbord alleen Ultra-ATA 66 ondersteund. [/quote:4b1c60100a] Het lijkt me handig dat je ff alle specs een keertje neerzet (zie bijv. mijn onderschrift :wink: ). Everest kan je daarbij helpen: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Link naar reactie
Euhm....Klonen gaat perfect...gebruik hiervoor bijv True Image of Norton9...hang de nieuwe schijf in je pc als slave en [b:663ffa5dcb]kloon[/b:663ffa5dcb] je orginele oude harde schijf naar de nieuwe. Nu haal je de oude eruit en zet deze als slave in. De nieuwe harde schijf als de master instellen en je hebt een draaiende pc (zonder dat je alles opnieuw moet instellen)...Je oude schijf gebruik je als opslagmedium voor bijv foto's en muziek.. suc6
Link naar reactie
[quote:cace4bf201="Obi-wan-kenobi"][quote:cace4bf201="Nilis"]Ik ben er trouwens net achter gekomen dat mijn moederbord alleen Ultra-ATA 66 ondersteund. [/quote:cace4bf201] Het lijkt me handig dat je ff alle specs een keertje neerzet (zie bijv. mijn onderschrift :wink: ). Everest kan je daarbij helpen: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1[/quote:cace4bf201] Ik heb en MSI MS-6399/6513 moederbord, er staat niets bij over ATA-66 of ATA-100 o.i.d.?!?! Wie kan me helpen? Superdude
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...