anoniem Geplaatst: 8 november 2004 Delen Geplaatst: 8 november 2004 Ik heb een Seagate harddisk, die draait op 5400 rpm. Ik wil graag een snellere harddisk (7200 rpm). Moet ik dan de snellere harddisk als master instellen en daar mijn Windows-installatie opzetten? En zo ja, kan ik dat dan van de andere harde schijf kopieren? Ik ben een beginneling op dit gebied, dus wie kan mij helpen?? :o Superdude Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2004 Je kunt het beste die nieuwe harde schijf gebruiken voor Windows op te installeren. Je zou een image kunnen maken, bijvoorbeeld met Norton Ghost, en die terug zetten op je nieuwe harde schijf. Maak je nieuwe harde schijf master en die oude (als je die er nog naast wilt gebruiken) slave. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2004 gaat ws NIET werken, je windows gaat dan op de driver van je nieuwe schijf hikken. Als je niet teveel data hebt, die wegbranden en eenschone instalatie doen, meer werk maar dan loopt t weer als een zonnetje Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2004 [quote:5b2b1dc79d="Anjo"] Als je niet teveel data hebt, die wegbranden en eenschone instalatie doen, meer werk maar dan loopt t weer als een zonnetje[/quote:5b2b1dc79d] Je kunt ook gewoon die oude hd als slave naast je nieuwe hd hangen na schone installatie van Windows. Kun je de data gewoon van ene naar andere hd kopieren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2004 Dus ik kan het beste alles opnieuw installeren. Ook mijn drivers en internetverbinding opnieuw configureren enz.? Dit is toch een behoorlijk werkje, kan het niet wat slimmer, dus met minder werk?!?! Superdude Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2004 [quote:f7c3ac0036="Nilis"] Dit is toch een behoorlijk werkje, kan het niet wat slimmer, dus met minder werk?!?! Superdude[/quote:f7c3ac0036] Anjo zegt dat een ghost op die nieuwe harde schijf niet gaat werken. Dit neem ik van 'm aan, heb 't zelf nooit geprobeerd. Er zit dan niet veel anders op dan alles opnieuw te installeren. Er gaat wat tijd in zitten, maar je hebt dan wel een schone PC. En eerlijk gezegd.. zo heel erg veel tijd kost het toch niet? Paar uurtjes, dan draait alles als 'n zonnetje. Tenminste.. als je 'n beetje een recente PC hebt :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2004 [quote:c65fdbe592="Nilis"] Dit is toch een behoorlijk werkje, [/quote:c65fdbe592] Valt best mee en je krijgt er een brandschone installatie voor terug. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2004 Ik ben er trouwens net achter gekomen dat mijn moederbord alleen Ultra-ATA 66 ondersteund. Heeft het dan wel zin om een snellere harddisk te monteren, of blijft het moederbord de bottle-neck? Dus wat te doen, moet natuurlijk geen kapitalen kosten (ong. 100-150 euro max!) Superdude Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2004 [quote:4b1c60100a="Nilis"]Ik ben er trouwens net achter gekomen dat mijn moederbord alleen Ultra-ATA 66 ondersteund. [/quote:4b1c60100a] Het lijkt me handig dat je ff alle specs een keertje neerzet (zie bijv. mijn onderschrift :wink: ). Everest kan je daarbij helpen: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2004 Met ghost kopieren is geen enkel probleem gewoon de ene master en de andere slave, booten van de cd met ghost, van partite naar disk als ik het goed heb kiezen en in een minuut of 15 moet het klusje geklaard zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2004 Euhm....Klonen gaat perfect...gebruik hiervoor bijv True Image of Norton9...hang de nieuwe schijf in je pc als slave en [b:663ffa5dcb]kloon[/b:663ffa5dcb] je orginele oude harde schijf naar de nieuwe. Nu haal je de oude eruit en zet deze als slave in. De nieuwe harde schijf als de master instellen en je hebt een draaiende pc (zonder dat je alles opnieuw moet instellen)...Je oude schijf gebruik je als opslagmedium voor bijv foto's en muziek.. suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2004 Dat zeg ik... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2004 [quote:cace4bf201="Obi-wan-kenobi"][quote:cace4bf201="Nilis"]Ik ben er trouwens net achter gekomen dat mijn moederbord alleen Ultra-ATA 66 ondersteund. [/quote:cace4bf201] Het lijkt me handig dat je ff alle specs een keertje neerzet (zie bijv. mijn onderschrift :wink: ). Everest kan je daarbij helpen: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1[/quote:cace4bf201] Ik heb en MSI MS-6399/6513 moederbord, er staat niets bij over ATA-66 of ATA-100 o.i.d.?!?! Wie kan me helpen? Superdude Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen