Ga naar inhoud

PCMCIA probleem, bevroren computer


Aanbevolen berichten

Na veel zoeken zonder resultaat dan toch maar in de virtuele pen klimmen. Mijn probleemomschrijving is als volgt. Een aantal weken geleden heb ik een WIFI setje van E-tech aangeschaft, de wireless ADSL/router installeerde probleemloos maar het PCMCIA kaartje deed een beetje moeilijk op mijn laptop (Medion MD6100), deze ook uitgeprobeerd op een andere laptop (acer) en daar werkte hij uitstekend. Dus hele laptop leeg en opnieuw ingericht echter nog steeds geen succes. Op een gegeven moment was ik bezig met het installeren van software (het herinrichten pfffff), en het beeldscherm bevroor, na uitzetten, (netsnoer eruit en accu eruit), deed het machientje helemaal niets meer (op het 'power on' ledje en de ventilator na), gelukkig had ik nog garantie (jaja, medion, drie jaar garantie). Na een dag of vier werd de laptop netjes opgehaald en 9 dagen later kreeg ik hem weer terug, het bleek dat het moederbord was overleden en daarvoor was dus een nieuwe geplaatst, fantastisch. Ondertussen had ik het wifi kaartje van E-tech omgeruild voor een Linksys WPC54G, gedurende de negen dagen dat mijn eigen laptop bij Medion was had ik de beschikking over een andere laptop, ook toevallig een Medion (MD9783), hierop dit Wifi kaartje geinstaleerd en hier heel fijn en zonder ook maar enige problemen mee gewerkt. Op een gegeven moment kwam mijn eigen laptop weer terug, vanzelfsprekend wilde ik hier mijn nieuwe Wifi kaartje op instaleren, de installatie verliep zonder enige problemen en ik kon ook vrij snel mijn netwerk en het internet via het wifi kaartje bereiken, joepie het werkt.............. HELAAS , na een tijdje bevroor de computer, beeldscherm nog wel aan maar er valt niets meer mee te doen dan alleen uitzetten en weer aanzetten. Ondertussen ben ik erachter gekomen dat het aan de PCMCIA cardbus moet liggen, ik kan zonder problemen langdurig op de laptop werken zonder dat hij bevriest, ik kan ook zonder problemen en langdurig via het berdaade netwerk werken, maar als ik het wifi kaartje erin stop dan duurt het niet lang voordat ik gedwogen wordt om de computer hardhandig uit en weer aan te zetten. (let wel het kaartje werkt dus wel probleemloos op Medion MD9783 laptop). Misschien is het ook wel geen toeval dat het moederbord in eerste instantie kapot is gegaan en doet de PCMCIA bus rare dingen met het moderbord. (let wel de PCMCIA cardbus had ik nooit eerder gebruikt) Het moederbord is een MEDION M795, hierover kan ik geen informatie vinden op het internet. De PCMCIA cardbus controller is van ENE Technoligies, de CB1410, hierover valt op de website van ENE ook niet veel te vermelden. Alle betreffende drivers zijn geupdate, ik werk met Winows XP SP2 Ik geloof sowieso dat ik toch maar weer contact opneem met Medion want het is natuurlijk niet goed. Misschien heeft iemand nog een tip voor mij. Oh ja, nog een vraag, is zo.n PCMCIA cardbus een fysiek en onlosmakelijk onderdeel van het moederbord of zijn het twee volkomen gescheiden stukjes hardware. In ieder geval alvast bedankt voor de genoemen moeite om dit relaas te lezen. Mvg. Peter de Bue :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...